Oseba A: »Hej, mercedes.« Avto: »S čim vam lahko pomagam?« Oseba A: »Malce mi je vroče.« Avto zniža temperaturo klimatske naprave. Avto: »Lahko še kaj naredim za vas?« Oseba B: »Poslušal bi Madonno.« Mine nekaj sekund in iz zvočnikov se zasliši skladba Like a prayer.

Zgornji uvod je približni prepis (kakopak preveden iz angleščine) »pogovora« med potnikoma in novo generacijo mercedesa razreda B. Razkriva le eno izmed mnogih naprednih funkcij, ki jih ponuja omenjeni avto in ki uporabnika vedno znova navdušijo, pa čeprav je res, da je podobnega zmožen že tudi letos predstavljeni razred A. Če bi od tako imenovanega multimedijskega sistema MBUX denimo zahtevali vremensko napoved ali to, da nam poišče najbližjo slaščičarno, bi v nekaj sekundah prijazno storil tudi to. In še marsikaj drugega! Le odločni in razločni besedi »hej, mercedes« sta potrebni, da se začne glasovna komunikacija z avtomobilom. Pri čemer ravno pri iskanju ciljev ne moremo niti mimo tega, da navigacijski sistem pri vodenju na cilj ob križiščih, izvozih in podobnem uporabniku delo olajša tudi tako, da ta takrat na velikem zaslonu na sredini armaturne plošče s pomočjo prednje kamere dobi »živo« sliko dogajanja. Ko je na primer v krožišču, natančno, v aktualnem času vidi, kje se vozi, pri čemer ga usmerjajo narisane puščice, ki mu tudi jasno označijo, na katerem izvozu mora krožišče zapustiti. In tako torej enako na izvozih z avtocest, križiščih in drugih kočljivih cestnih zankah.

Da, še enkrat, beseda teče o razredu B, ne kakšnem višjem, kompaktnem družinskem avtomobilu, s katerega novo, tretjo generacijo smo se spoznavali pred dnevi. Ker se kompaktnemu družinskemu avtomobilu drugače pravi tudi mali ali srednje veliki enoprostorec in ker je tega za nameček poganjal dizelski motor s 190 konji, pa bi lahko rekli tudi, da je šlo pri vsem skupaj za svojevrsten paradoks. Tako enoprostorci kot dizelski motorji so namreč, vsak na svojem področju, v zadnjem času postali ogrožena vrsta, saj se njihov delež močno zmanjšuje, številni proizvajalci pa tako ene kot druge v svoji ponudbi klestijo in ukinjajo. No, potem pa pride Mercedes, ki se na tovrstne trende kratko malo požvižga, in predstavi enega najbolj tehnološko naprednih avtomobilov na trgu prav v razredu, ki je na robu izumrtja, in z motorji, ki jim mnogi že kopljejo grob. In prav je tako!

Da ne bo pomote – prav je, da so se odločili predstaviti tak avto, nikakor ne kaj drugega omenjenega. To, da so se tako enoprostorci kot dizli (seveda novi, čisti) znašli na stranskem tiru, je nesmisel, kar poudarjamo že vseskozi, novi B pa je le nov dokaz za to. Morda drži, da oblikovno ta 4,42 metra dolg kompaktnež ni ravno najatraktivnejši, a po drugi strani vseeno tudi po tej plati, vsaj za naš okus, ne zaostaja kaj dosti za številnimi tako opevanimi športnimi terenci, od katerih se za nameček tudi pelje bolje. In zaradi precej očitnih razlogov tudi varčneje. Ob tem ima izjemno prostorno potniško kabino ter zmogljiv (455 osnovnih litrov) in uporaben prtljažni prostor, ki se ob podrtih zadnjih sedežih lahko poveča do 1540 litrov.

Vožnje smo se že dotaknili, dodajmo pa še, da je razred B v prvi vrsti precej udoben avto, ki v dinamičnih menjavah ritma ne uživa toliko kot njegov »brat« razreda A, a daleč od tega, da bi bil v ovinkih okoren. Le bolj se pač nagiba na stran udobja, kar je navsezadnje tudi logično. V vsakem primeru pa se bo voznik v njem počutil tako dobro kot v le malokaterem avtomobilu, saj ga delovno okolje z odličnimi materiali in dvema velikima zaslonoma naravnost očara. Različne funkcije sicer upravljamo s pomočjo dveh znanih drsnikov na volanskem obroču, v pomoč je tudi že omenjeno glasovno izbiranje, pohvalno je, da so določene zadeve še vedno ločene in jih upravljamo s pomočjo fizičnih stikal, v pomoč je tudi posebna drsna plošča, navsezadnje pa je sredinski zaslon tudi občutljiv za dotik. Izbire je, skratka, ogromno, tako da si lahko voznik nekatere nujne stvari, ki jih je treba spreminjati tudi med vožnjo, takrat nastavi povsem varno. In ko smo že pri varnosti, dodajmo še, da je razred B prepoln vseh možnih varnostnih pripomočkov, ki smo jih sicer vajeni iz najvišjih razredov. Pri čemer jih ne bomo naštevali, saj bi prostora hitro zmanjkalo, je pa s tega vidika razred B eden najnaprednejših vozil na trgu sploh!

Kar zadeva motorje, bo ob prihodu v prodajne salone, kar se bo zgodilo februarja, razred B na voljo z 1,4-litrskim bencinskim motorjem s 136 ali 163 KM (100 ali 120 kW) ter 2-litrskim dizelskim s 150 ali 190 KM (110 ali 140 kW), pri čemer slednji ustreza izpušnim standardom euro6d, ki bo sicer za nova vozila obvezen šele od leta 2020. Vse motorne različice bodo najprej na voljo le s 7- (bencin) ali 8-stopenjskim (dizel) samodejnim menjalnikom, za orientacijo pa dodajmo, da se bodo cene v Nemčiji začele pri dobrih 31.000 evrih.