»Vinarji, združeni v projekt Pubec, so neke vrste štajerski ambasadorji, ki bodo ponesli glas o štajerskem mladem vinu po Sloveniji in tudi v tujino. Eden izmed ciljev projekta Pubec – štajersko mlado vino je dvigniti prepoznavnost mladih štajerskih vin in vinarjev. S povezovanjem v enovito, prepoznavno zgodbo Pubec omogoča vinarjem tudi dvig konkurenčnosti na domačem trgu in v tujini. V načrtu so skupni nastopi na trgih in predstavitvah tako doma kot v tujini, obenem pa projekt prinaša dvig odličnosti same destinacije oziroma regije,« o letošnji že četrti vinski prireditvi, ki poteka tako v Mariboru kot Ljubljani, pravi glavni organizator Borut Cvetko.

Beseda »pubec«, ki jo v Sloveniji izgovarjajo le na severovzhodu Slovenije, po besedah organizatorjev simbolizira nagajivost mladega vina in regijo, iz katere to vino izhaja. Tudi zato so se nagajivo opremili z belimi srajcami in rumeno-črnimi metuljčki, ki so postali zaščitni znak štajerskih mladovinskih fantov. V četrtem letu se Pubec promovira prek gostinskih lokalov, restavracij in hotelov, kjer se uveljavljajo tako imenovani pubecplaci, ki jih lahko ljubitelji mladih vin že takoj pri vhodu prepoznajo po okrogli nalepki z rumenim metuljčkom.

Pri letošnjem projektu Pubec 2018 sodelujejo Vinogradništvo Cvitanič, Hiša vin Emino, Vina Falot, Kmetija Fleisinger, Vinogradništvo Frešer, Vino Greif, Vinarstvo Hafner, Vinogradi Horvat, Vino Jamnik, Vino Jarc, Puklavec Family Wines, Vina Joannes, Vino Kolar, Vino Kotolenko, Vinogradništvo Ivan Kramer, Vino Leber, mariborska fakulteta za kmetijstvo in biosistemske vede, Vinogradništvo Mulec, Vino Pungračič, Radgonske gorice, Rigo Vino, Steyer vina, Vina Toplak ter Vino Valdhuber.

Vinska reprezentanca mladih

Čeprav se postava štajerske vinske reprezentance »mladih« iz leta v leto menja, je večina sodelujočih prepričanih, da gre za dobro akcijo. Sploh zato, ker štajerska vina v Ljubljani nimajo takšnega slovesa kot tista iz primorske vinorodne dežele in ker gre za edini festival, na katerem se prebivalcem glavnega mesta lahko predstavijo izključno štajerska vina. »Že to, da na dogodek v Ljubljani pride 500 ljubiteljev vina, ki lahko okušajo izključno štajerska vina, je izreden uspeh. Pa čeprav okušajo mlada vina, s katerimi se noben vinar ne hvali rad. Pubec je tista iskrica, ki v tem trenutku pritegne. Čeprav kot vinar ne verjamem v tako sveža vina,« pravi Boštjan Protner, ki svoja vina prodaja pod imenom Vina Joannes.

Ljubljana se je po njegovih opažanjih nasploh začela odpirati štajerskim vinom. Kot pravi, jih prodajo bistveno več kot pred leti. In eden izmed razlogov je tudi Pubec. »Pri nas je narasla prodaja za 20 odstotkov, čeprav v Mariboru zelo slabo prodajamo svoja vina. V Ljubljani pa se je prodaja izjemno povečala. Predvsem renskega rizlinga, ki je tipična štajerska sorta. Zato Štajercem manjkajo skupne zgodbe, kot je Pubec. Tudi če moramo imeti ovešeno belo srajco in rumen metuljček, v katerem se po pravici povedano počutim rahlo neumno. Ampak je kot reprezentančni dres, pomembno je, da se štajerski vinarji združujemo in skupaj nastopamo na trgu,« pravi Protner. Pubeci se bodo ustavili v Mariboru, kjer se turneja začne, in Ljubljani, poleg tega pa tudi v Kranju in Celju. Festivalska turneja bo, čeprav gre za mlada vina, ki se po navadi pijejo od začetka do konca novembra, trajala vse do aprila, ko se bo končala s predstavitvijo štajerskih vin letnika 2018.