Kot so po poročanju francoske tiskovne agencije AFP sporočili iz potrošniške organizacije VZBV, so tožbo vložili danes zjutraj. »Volkswagen si bo ta dan zapomnil kot trenutek, ko so otroške rokavice politikov zamenjale boksarske rokavice potrošniških organizacij,« je za dpa dejal predsednik omenjene organizacije Klaus Mueller.

Skupinsko tožbo je v Nemčiji omogočila nova zakonodaja, ki zaradi nastale škode omogoča skupinske tožbe zoper podjetja in je začela veljati danes. Nemška ministrica za pravosodje Katarina Barley je ocenila, da bi lahko od nove zakonodaje imelo koristi približno dva milijona lastnikov Volkswagnovih avtomobilov.

Nekaj deset tisoč lastnikov se je pridružilo tožbi

Skupinski tožbi se je sicer za zdaj pridružilo nekaj deset tisoč lastnikov Volkswagnovih avtomobilov. Če bodo potrošniške organizacije dobile tožbo, bodo morali lastniki Volkswagnovih vozil sicer še vedno na sodišče tudi posamično, toda Barleyeva meni, da se bo Volkswagen v primeru, da izgubil skupinsko tožbo, poravnal in dobro premislil, ali iti še v pravdanje s posamezniki ali pa preprosto, hitro in pošteno plačati.

Nemce je t. i. afera dieselgate še posebej ujezila, saj cene dizlov močno padajo, ponekod pa so zaradi strahu pred onesnaženjem v mestih celo prepovedali vožnjo avtomobilov na dizel.

Volkswagen je jeseni 2015 priznal, da je 11 milijonov dizelskih avtomobilov po svetu opremil z goljufivo programsko opremo. Ta je zagotovila, da so bili izpusti škodljivih plinov v avtomobilskem izpuhu na uradnih testih nižji od dejanskih na cesti.