Letalo boeing 737 je po 13 minutah od vzleta izginilo z radarjev in strmoglavilo v morje. Reševalci so iz Javanskega morja, okoli 70 kilometrov vzhodno od Džakarte, že potegnili več umrlih, osebnih predmetov in letalskih razbitin. Domnevajo, da trup letala leži na globini okoli 30 do 40 metrov.

»Skušamo najti glavni vzrok, zakaj se je nesreča zgodila,« je dejal Bambang Suryo, vodja reševalcev. »Glede na število trupel, ki smo jih našli, domnevam, da preživelih ni,« je dodal. Okoli 150 članov reševalne posadke, v kateri je 40 potapljačev, je preiskalo že skoraj celotno območje nesreče.

Na letalu, ki je bilo namenjeno v Pangkal Pinang, največje mesto na indonezijskem otočju Bangka Belitung, je bilo skupno 189 ljudi. Od tega 178 odraslih, dojenček in dva otroka, dva pilota in šest članov posadke. Z indonezijskega finančnega ministrstva so sporočili, da je bilo na letalu 20 njihovih uslužbencev, poroča britanski BBC.

Zaskrbljene svojce potnikov so oblasti napotile v bolnišnico, da bi lahko identificirali umrle.

Letalo je bilo staro le dobra dva meseca

Izkušeni 31-letni pilot iz New Delhija naj bi kmalu po vzletu zaradi neznane tehnične težave zaprosil za povratni pristanek na džakartskem letališču, je lokalnim medijem dejal Danang Priandoko, vodja reševalne službe na otoku Pangkal Pinang. Letalo naj bi stik s kontrolo letenja izgubilo 13 minut po vzletu z mednarodnega letališča Soekarno-Hatta v Džakarti ob 6.20 po lokalnem času (0.20 po srednjeevropskem). Pristati bi moralo eno uro kasneje, na otoškem letališču Depati Amir.

Padli boeing je sicer imel tehnično težavo, ki pa so jo odpravili že pred poletom, je povedal Edward Sirait, izvršni direktor družbe Lion Air, največjega ponudnika nizkocenovnih letov v Indoneziji. To naj bi bila tudi prva nesreča letala boeing 737 MAX 8, nadgrajene verzije letala 737, ki so ga v komercialne namene začeli uporabljati leta 2017.

Ugodne so bile tudi vremenske razmere

Letalska družba uporablja enajst takšnih letal, vendar tovrstne tehnične napake niso zaznali pri nobenem drugem. Na nacionalnem odboru za varnost v letalstvu so dejali, da je bilo letalo staro zgolj dva meseca, uporabljali so ga od 15. avgusta letos, opravilo pa je samo 800 ur letenja. »Ravno zato, ker je bilo to novo letalo, smo glede vzroka, zakaj se je nesreča zgodila, še bolj zmedeni,« je dodal Sirait.

Vremenske razmere so bile varne za letenje, je povedala vodja meteorološke agencije Dwikorita Karnawati. »Bilo je nekoliko oblačno, a ne tako, da bi to ogrožalo vidljivost. Ob nevarnih vremenskih razmerah venomer izdamo opozorila, da se leti lahko preložijo,« je dodala.

Leta 2013 je letalo boeing 737 omenjenega ponudnika ob pristanku na Baliju padlo v morje. Na krovu je bilo 108 ljudi, dogodek pa se je za vse srečno iztekel.

Čeprav indonezijski letalski turizem sicer cveti, so njihova letala zaradi slabih regulacij po svetu na precej slabem glasu. Evropska unija je junija letos indonezijske letalske družbe, ki ne dosegajo predvidenih varnostnih standardov seznama EU Air Safety List, umaknila iz registra prevoznikov. Prepovedali so jih tudi v ZDA.