Indonezijski preiskovalci naj bi te ocene podali v prvem poročilu o nesreči, v kateri je umrlo 189 ljudi. Poročilo, ki ga bodo uradno objavili novembra, sicer krivdo za nesrečo pripisujejo tudi nizu napak pilota in težav pri vzdrževanju letala. Nesreči naj bi skupaj botrovalo več kot 100 dejavnikov, povzema francoska tiskovna agencija AFP.

Letalo družbe Lion Air je 29. oktobra lani 11 minut po vzletu z mednarodnega letališča v Džakarti strmoglavilo v morje. Vse na krovu so po nesreči razglasili za mrtve.

Marca letos je nato malo po vzletu iz Adis Abebe strmoglavil tudi boeing 737 max družbe Etiophian Airlines, pri čemer je umrlo 157 ljudi. Ta model letala proizvajalca Boeing so nato po vsem svetu prizemljili.

V prvih preiskavah obeh nesreč so pod vprašaj postavili predvsem sistem MCAS, ki so ga razvili posebej za boeing 737 max. Gre za sistem, ki naj bi med drugim preprečeval strmoglavljenje letala.

Indonezijski preiskovalci bi lahko po poročanju Wall Street Journala še spremenili zaključke preiskave, ki so jih že delili z ameriško zvezno administracijo za letalstvo (FAA) in za varnost v prometu (NTSB). Ameriški predstavniki bodo konec meseca odpotovali v Indonezijo na pogovore o teh ugotovitvah.

Po navedbah virov, ki jih navaja Wall Street Journal, naj pri NTSB ne bi imeli kakih pripomb na indonezijske ugotovitve. Pri Boeingu in FAA pa naj bi bili zaskrbljeni, da bi lahko končno poročilo jasno izpostavilo napake v zasnovi letala in certifikate, ki jih je za letalo izdala FAA.

Pri indonezijskem odboru za varnost v prometu (KNKT), ki vodi preiskavo nesreče, poročila Wall Street Journala niso želeli komentirati. Kot so povedali za nemško tiskovno agencijo dpa, ne vedo, od kje časniku navedene informacije.

Wall Street Journal je sicer še poročal, da v ZDA pripravljajo objavo novih priporočil za varnost v letalstvu, ki zajemajo niz ukrepov, od izboljšanja sposobnosti letenja med piloti do ostrejšega nadzora FAA nad novostmi v zasnovi letal.