Renault vlaga okoli milijardo evrov v krepitev proizvodnje električnih vozil, ki se tudi ob podpori držav vse bolj uveljavljajo na tržišču. Prihodnje leto naj bi tako Renault na trg poslal novo različico električnega modela Zoe, kar bo prva prenova po letu 2012, ko je kot eno prvih komercialnih električnih vozil zapeljal na ceste, poroča spletni portal Automotive News Europe. Malčica Zoe je bila v obdobju med 2015 in 2017 najbolje prodajani električni osebni avtomobil v Evropi, a v zadnjem času jo je prehitel Nissanov Leaf. Renault in Nissan sicer tvorita strateško partnerstvo.

Lani so v Flinsu izdelali okoli 30.000 primerkov modela Zoe, od začetka proizvodnje pa skupno približno 100.000. Zdaj v Renaultu načrtujejo povečanje dnevne proizvodnje z 220 na 440. Tehnično bodo obrat na povečanje prilagodili med avgustovskim kolektivnim dopustom. V Flinsu sicer izdelujejo še model Clio in na isti proizvodnji liniji kot zoe tudi Nissanov model Micra. Proizvodnja cliov je lani dosegla približno 63.000, s tekočega traka pa je zapeljalo okoli 94.000 vozil micra. Omenjeno povečanje proizvodnje modela Zoe pomeni, da bo Renault praktično celotno proizvodnjo cliov iz Flinsa preselil v novomeško tovarno in v obrat v turški Bursi. V obratu blizu Pariza bo ostal le čisto majhen del.

Pri proivzodnji clia Revoz prvič ne bo pomožna tovarna

Revozu se tako obeta dodatno povečanje proizvodnje, v začetku naslednjega leta pa naj bi v Novem mestu začeli izdelovati povsem nov model Clio. V družbi so sicer za zdaj uradno skrivnostni, a peta generacija cliov naj bi bila po neuradnih informacijah, ki jih je pred časom navajal časnik Finance, podobna malemu mestnemu terencu. Novi clio bo za Slovenijo po ocenah še pomembnejši kot prejšnji modeli, saj ga bo Revoz tokrat prvič izdeloval že od začetka in ne bo pomožna tovarna, namenjena zagotavljanju dodatnih zmogljivosti, ko Flins ali Bursa ne bi zmogla pokriti vseh naročil.

Revoz, ki zaposluje nekaj manj kot 3400 ljudi in je nedavno obeležil izdelavo štirimilijontega Renaultovega vozila, je lani vnovič postal največji slovenski izvoznik, z 1,6 milijarde evrov prihodkov pa se je uvrstil na tretje mesto v državi. Velja za eno najbolj učinkovitih Renaultovih tovarn.