Boljše gospodarske razmere neposredno vplivajo na zavedanje ljudi, da si lahko privoščijo nekaj več. To se letos zelo pozna pri prodaji avtomobilov, ki dosega rekordne številke, prej ali slej pa se bo tudi pri prodaji plovil. Pri teh se namreč neposredni učinki ne pokažejo takoj, saj nakupni proces traja nekaj časa, pogosto celo leto in še dlje. Dejstvo je, da se razmere na navtičnem trgu izboljšujejo, in letošnja Internautica je dokaz v tej smeri. Razstavne površine na kopnem in na morju še nikoli niso bile tako zasedene, na ogled in naprodaj pa so plovila za tako rekoč vsak žep. Na eni strani so nekaj tisočakov vredni gumenjaki in vodni skuterji, nato pa se začnejo cene močno vzpenjati vse do osmih milijonov evrov, kolikor je treba odšteti za 28 metrov dolgo jahto custom line navetto 28, ki spada pod skupino Ferretti. Prišepnili so nam, da naj bi zagotovo našla kupca.

Seveda je Internautica projekt, ki presega slovenski trg, zato ne čudi, da med obiskovalci niso zgolj Slovenci, veliko jih je tudi iz vzhodne Evrope, držav nekdanje Jugoslavije, Avstrije, Nemčije, Madžarske in Italije. Mnogi od njih so potencialni kupci. »Slovenija ima sodobno urejeno zakonodajo, vpis ni zapleten, prav tako ne poznamo večjih omejitev. Zato ne čudi, da ima veliko Evropejcev plovilo registrirano pod slovensko zastavo,« pojasnjuje Jurij Korenc, idejni oče Internautice. Ne glede na državo v Evropski uniji je ob nakupu plovila treba plačati davek, so pa razmere na trgu regulirane in onemogočajo, da bi na primer Slovenec kupil plovilo v davčni oazi in ga nato uporabljal na Jadranu. Državljani EU namreč ne morejo uporabljati plovila, ki je bilo registrirano zunaj Unije, razen če z njim plujejo zunaj naših voda. Če želi nekdo pluti v evropskih vodah, mora imeti evropsko zastavo in plačan davek.

Internautica je razstava prodajne narave, vsako leto realizirajo več poslov, zato ne čudi, da je tudi plovil vse več. Navsezadnje tovrstno razstavljanje ni poceni, saj so logistični stroški visoki, zato v svetu plovil dobro vedo, kje se splača razstavljati in kje ne. Želijo pa znamke pokazati vedno več večjih plovil. Na trgu je zaznati trend, ki se mu reče – čarter. »S čarterjem ljudje precej lažje financirajo nakup plovila, veliko je tudi takšnih, ki niti nočejo biti lastniki čolna, saj je stroškov, povezanih z lastništvom, preveč, najem pa je idealna alternativa,« še pravi Korenc in dodaja, da pri nas trenutno vlada veliko zanimanje za manjša športna plovila in gumenjake, je pa v slovenski register vpisanih tudi nekaj zelo velikih jaht.

Kupcev, ki bi prišli na salon, plačali barko in jo odpeljali, skorajda ni več, nakup pa postaja dolgotrajen proces. Zanimivo je tudi, da se proces nakupa lahko začne na enem in konča na povsem drugem sejmu. »Stanje na trgu nas navdaja z optimizmom, saj se po turbulentnih letih razmere izboljšujejo. Prihaja vse več kapitala, banke so prijaznejše. Trenutno smo osredotočeni na prenovljeno linijo elan, gre za barke s poudarkom na zmogljivostih, ki bodo predstavljene v Genovi in Cannesu, za takšne barke pa so najpomembnejši trgi v zahodni Evropi, ZDA in tudi na Novi Zelandiji. Na Jadranu smo močni s serijo impression, tudi zaradi čarterja. V Portorožu predstavljamo GT5, ki je odlična barka za zahtevnejše posameznike, ki radi jadrajo, a ne morejo brez luksuza na vodi,« pravi David Anand Rajapakse, vodja marketinških aktivnosti pri Elanu, ki ima od novembra 2015 novega (ameriškega) lastnika. Cena GT5 je 245.000 evrov brez davka, Elan pa naj bi letos prodal od 80 do 100 plovil.

Med razstavljenimi plovili pade v oči tudi barka, ki na prvi pogled deluje kot nedokončana, in to tudi dejansko je. Gre za svetovno premiero prototipa greenline 30, predstavljen pa je prototipni del spodnjega dela trupa z instaliranimi elektropogonskimi sklopi z močjo po 60 kilovatov. Plovilo bo na voljo v treh izvedenkah, kot športni gliser, s trdo streho in kot kupe s salonsko izvedbo, v serijski podobi bo nared sredi avgusta, cena brez davka pa bo 99.000 evrov.