Lanskega novembra je v Pekingu na Kitajskem več kot 40.000 ljudi v živo spremljalo finale južnokorejskih ekip Samsung Galaxy in SK Telecom T1, ki sta se na olimpijskem stadionu Ptičje gnezdo med seboj udarili za naslov najboljšega na svetu v računalniški igri League of Legends. Nič manjše ni bilo zanimanje drugod po svetu. Prek platforme za gledanje računalniških iger Twitch si je turnir ogledalo rekordnih 60 milijonov ljudi.

Porast zanimanja za tako imenovani ešport je že pritegnil pozornost Mednarodnega olimpijskega komiteja, ki resno razmišlja o možnosti vključitve discipline na olimpijske igre leta 2024 v Parizu. Glede na to, da je bilo samo v letu 2016 v ešportu razdeljenih več kot 350 milijonov dolarjev, tekmovanja pa si je ogledalo več kot 300 milijonov ljudi.

Sekira v med padla tudi Tigru Woodsu

Pri tem je zanimivo, da je ledino ešporta orala tudi računalniška igra na temo golfa, imenovana Golden Tee. Prvič je bila predstavljena leta 1989, še dandanes pa jo dnevno igra okoli 200.000 ljudi. Golden Tee ima tudi zavoljo vsakoletnih turnirjev v svetu računalniških iger malodane kulten status. Ko je bila igra na vrhuncu priljubljenosti, je zmagovalec turnirja Chicago Open domov odšel bogatejši za kar 30.000 dolarjev. »Golden Tee igram pet ur na dan, šest dni v tednu, 52 tednov na leto. Pred turnirji morda še nekoliko več. Če igraš igro vsak dan, ni razloga, da se z njo ne bi mogel preživljati. Na leto lahko zaslužiš celo šestmestno plačo,« je pred nekaj leti za ameriško televizijo NBC razkril eden od poklicnih igralcev igre Andy Haas.

Da so računalniške igre na temo golfa lahko zelo dobičkonosne, so že pred časom ugotovili največji razvijalci iger. Pri tem prednjači ameriški gigant Electronic Arts, ki je leta 1998 z enim najboljših golfistov vseh časov Tigrom Woodsom za uporabo njegovega imena in podobe v igri podpisal 15-letno pogodbo. Serija iger, imenovana Tiger Woods PGA Tour, se je izkazala za izredno priljubljeno, saj so jo samo leta 2009 prodali v 3,2 milijona izvodih, v vseh letih pa je podjetju prinesla 771 milijonov dolarjev. Sekira v med je padla tudi Woodsu, ki je na račun tega na leto prejel do 20 milijonov dolarjev.

»Kot golfist vedno sanjam o igranju na najboljših igriščih in mislim, da mi računalniška igra, kot je ta, to omogoča,« meni bivši novinar za golf specializirane spletne strani PGA.com John Kim. Obenem priznava, da se je v preteklosti za nastop na tekmi na igrišču Pebble Beach intenzivno pripravljal prav z igranjem računalniške igre na konzoli xbox. »Ko sem prišel na igrišče, je bil občutek nenavaden, a hkrati neverjeten. Med tekmo sem začel popravljati svojega kedija, saj sem že vedel, pod kakšnim kotom moram udarjati žogico. Bilo je, kot da sem vse že doživel. Računalniške igre znajo biti izjemno realistične,« še ugotavlja Kim.

Računalniške igre so postale simulacije

Ali lahko golfisti z igranjem računalniških iger svojo igro izboljšajo v resničnem svetu? Če se lahko zanesemo na predlansko raziskavo, ki jo je objavil International Journal of Gaming and Computer-Mediated Simulations, je odgovor pritrdilen. Raziskovalci so pri igranju golfa na igralni konzoli nintendo wii 161 prostovoljcev razdelili v tri skupine. Prva je igro igrala na običajnem igralnem ploščku, druga je uporabila plošček, ki zaznava premike v treh dimenzijah, medtem ko je bila tretja skupina kontrolna.

Pozneje so vse tri skupine preselili na pravo igrišče za golf, kjer so prostovoljci žogico udarjali z razdalje 81 centimetrov, 182 centimetrov in 273 centimetrov. In izsledki? Najbolje se je odrezala skupina, ki je uporabljala plošček za zaznavanje gibov, najslabše pa kontrolna. »Zdi se, da smo prestopili evolucijsko mejo, ko računalniške igre niso zgolj računalniške igre, temveč so postale simulacije,« je rezultate raziskave komentiral eden od njenih avtorjev Edward Downs.

Prihodnost golfa v navidezni resničnosti?

Čeprav ni malo takšnih, ki nad brisanjem meja med virtualnim in resničnim negodujejo, češ da gre zgolj za še eno od modnih muh mlajše generacije, pa so razvijalci iger prepričani, da poti nazaj ni več. Kakšne bodo smernice razvoja v naslednjih letih, sicer ni lahko napovedati, a vse več je indicev, da prihodnost leži v navidezni resničnosti (VR). Na tem področju je s svojimi očali za navidezno resničnost že nekaj let med vodilnimi podjetje Oculus, ki ga je marca 2014 Facebook kupil za dve milijardi dolarjev.

Zanimivo pot je sicer ubralo britansko podjetje Topgolf, ki poskuša izkušnjo igranja računalniških iger prenesti v realni svet. Podjetje se ponaša z ultramodernimi vadišči, katerih posebnost je, da imajo namesto lukenj tarče. Igralec jih nato skuša zadeti s posebnimi žogicami z integriranim mikročipom, cilj igre pa je, da zbere čim več točk. Izkušnjo, ki jo ponuja Topgolf, bi še najlažje primerjali z bovlingom, saj ponuja kombinacijo igranja golfa ob spremljavi bučne glasbe in svetlobnih učinkov, obiskovalcem pa sta ob tem na voljo tudi jedača in pijača. »Starejša generacija golf definira kot igro z 18 luknjami v zasebnih golf klubih. A zdaj se srečujemo z novejšo generacijo igralcev, ki skuša na novo definirati, kaj pomeni igranje golfa,« je besede izvršnega direktorja Topgolfa Erika Andersona povzela revija Golf Digest.