Bila sta dobra prijatelja in večino mladosti sta preživela skupaj. V šoli, na igrišču, pri osvajanju deklet. Z leti se je njuno prijateljstvo spremenilo, druženja je bilo vedno manj, stike sta ohranjala le še po telefonu. Končno sta odrasla, začela hoditi v službo, si ustvarila družino. Dneve druženja so zamenjale minute. In potem sta se za nameček znašla na podobnem delovnem mestu in postala konkurenta. Velika konkurenta. Družila sta se še vedno, a občutek, da si ne moreta vsega povedati, je bil prisoten.

Zgodba, ki jo je spisalo življenje, močno spominja na neko drugo. Ljubitelji avtomobilizma vzpon Škode gotovo poznate in spremljate. Vozila, nekoč grdi rački, nekakovostna in poceni, so pod okriljem koncerna Volkswagen doživela pravi preporod. Nekateri njihovi modeli se prodajajo kot vroče žemljice in celo ogrožajo primat Volkswagnovih, za katere se ve, da morajo biti znotraj koncerna številka ena. Ali so si nemški razvojniki, ko so se odločili za preporod češke znamke, predstavljali, da lahko nekoč postane tako kakovostna, je vprašanje, dejstvo pa je, da mora danes kupec avtomobila, ki razmišlja o nakupu volkswagna, nujno pogledati tudi, kaj ponuja škoda. Če zaradi drugega ne, zaradi (nižje) cene.

To je bilo še kako očitno v našem primerjalnem testu, ko smo se družili s volkswagnom tiguanom allspaceom in škodo kodiaq. Oba športna terenca sta bila z vrha ponudbe, se pravi z najzmogljivejšim dizelskim motorjem, samodejnim menjalnikom, štirikolesnim pogonom in najvišjo stopnjo opreme (highline in style). Pričakovali bi, da bosta 2-litrska motorja enaka, a ima nemec v ponudbi močnejšega, kar 240-konjskega, škoda pa »zgolj« 190-konjskega. A testni kilometri so pokazali, da tudi ta več kot zadostuje. Sploh ker pričakujemo za volanom družinskega očeta, ki rad vsake toliko močneje pohodi stopalko za plin (maksimalna hitrost je še vedno spodobnih 210 kilometrov na uro, pri tekmecu 228), a mu je prav tako pomembno, da so obiski črpalke za gorivo redkejši in doseg z enim polnjenjem izdatnejši. In v tej prvini je kodiaq (pričakovano) prepričljivejši, tako pri porabi (7,5:8,5 litra) kot dosegu (800:705 kilometrov).

Rekli boste, logično je, da je tiguan dražji. Zato smo pred cenovno primerjavo pogledali, koliko stane 190-konjski. Presenečeno smo ugotovili, da je razlika še vedno enormnih sedem evrskih tisočakov (42.917:35.352). Pri čemer je kodiaq ponujal še nekaj več, in sicer šesti in sedmi sedež, ki sta med običajno vožnjo nemoteče zložena v dno. Seveda smo ju preizkusili in ugotovili, da sta krojena po meri otrok, dolgini pa tja raje ne poskušajte sesti. Tudi volkswagen ima lahko dodatna dva sedeža, a ju testni ni imel, sicer pa zahtevata doplačilo 636 evrov. Serijski opremi sta popolni tako z vidika varnosti kot udobja. Izpostavljamo nekaj bombončkov. Radarski tempomat, ki uravnava varnostno razdaljo ter pospešuje in zavira do hitrosti 210 kilometrov na uro, 7-stopenjski samodejni menjalnik, ki mu lahko strežemo z ročicama za volanskim obročem, pametni ključ, ki odpira in zapira vrata, ter električna pomoč, ki streže sicer zajetnim prtljažnim vratom. So bili pa na doplačilnem seznamu navigacija in usnjeni (v primeru škode v alkantaro oblečeni) sedeži.

Seveda se bo za nakup tiguana allspacea ali kodiaqa odločil nekdo, ki potrebuje prostor. Kaj prostor, veliko prostora. V nasprotnem sta namreč običajni tiguan in karoq več kot dovolj. Dolžinska mera obeh je 4,7 metra, da bi dojeli, kaj natančno to pomeni, pa morate najprej sesti na zadnjo klop, nato pa pogledati še v prtljažnik. Super je, da je zadnja klop vzdolžno pomična, kar lahko poveča ali prtljažnik ali prostor za noge, vse v skladu z vašim željami. Zadaj je pri obeh prostora toliko, da lahko celo iztegnete noge in se lotite kakšnih osnovnih gimnastičnih prvin. Smo pa opravili tudi preizkus, da je za volan sedel nekdanji košarkar, ki meri občutno prek dveh metrov, pa je za njim še vedno lahko sedela odrasla oseba. Pohvalno! Prostornejši prtljažnik ima kodiaq, kar smo pričakovali, saj so v tem poglavju škode praviloma zgodba zase, a razlika ni velika (720:700 l). Večja nastane, če podremo zadnjo klop, ko je dno skorajda ravno. Tedaj lahko v škodo zložite za kar 2065 litrov prtljage, v volkswagna pa 1775 litrov. Sicer pa ne bodite presenečeni, če boste v tiguanu ali kodiaqu slišali vriskanje od veselja. Družinski oče si bo dal duška namenoma, saj avtomobila ponujata res veliko. Več pa v sklepu.