Čeprav so bili lani s salonom avtomobilov v Ljubljani načeloma zadovoljni vsi, tako razstavljalci kot obiskovalci, in so bili položeni temelji za organizacijo novega v letu 2019, s čemer bi se na dve leti izmenjevali z zagrebškim, bo Gospodarsko razstavišče v želenem terminu samevalo, vsaj kar se jeklene pločevine in lepih deklet tiče. Se pa kar samo od sebe poraja vprašanje, zakaj salona ne bo. Toliko bolj, ker je bila lanska prodaja osebnih vozil, ki se je ustavila pri številki 70.270, rekordna, prvi trije letošnji meseci pa kažejo na nov rekord, saj je trend rasti glede na lansko trimesečje kar 9-odstoten. Torej bi se pri prodajalcih avtomobilov v Sloveniji morala cediti med in mleko.

Sekcija za osebna motorna vozila je kot razloge za neorganiziranje salona v letu 2019 izpostavila neenakovrednost razstavnih pogojev za potrebe vseh razstavljalcev, visoke organizacijske stroške in vprašljivo ekonomsko smiselnost organizacije salona v tako kratkem časovnem intervalu. Prav tako tudi dejstvo, da v prihodnjem letu še ne bo večjih konkretnih premikov v razvoju novih pogonov oziroma konceptov mobilnosti, ki bi jih bilo smiselno predstaviti širši javnosti na tako velikem dogodku, kot je avtomobilski salon.

Salonoma so skupna dolga sušna leta

Avtomobilski salon se je lani po 11 letih vrnil v Slovenijo, 75.000 obiskovalcev pa je potrdilo, da smo Slovenci naravnost zaljubljeni v avtomobile. Zanimivo, da salona v Zagrebu, ki je vrata zaprl minulo nedeljo, prav tako ni bilo zelo dolgo, predlani je bil prvič po letu 2008, razlog za dolgo sušo pa zgolj eden – kriza, ki je občutno zmanjšala prodajo avtomobilov. »Salona nekaj časa ni bilo zaradi krize, ki se je začela leta 2009. Za hrvaške navdušence nad avtomobili je izjemno pomemben, saj si lahko v živo ogledajo številne novosti. Takšna prireditev je pomembna za vso hrvaško avtomobilsko industrijo. Zadovoljni smo, pred dvema letoma je salon obiskalo 150.000 ljudi, letos naj bi jih še več. Seveda salon ni toliko prodajne narave, a je za nas velika priložnost, da ljudem pokažemo vse naše modele. Sam najem razstavnega prostora v Zagrebu ni tako zelo drag, malce so ga sicer podražili glede na zadnjo izvedbo, največji del stroškov pa nastane s postavitvijo in zasnovo prostora. O tem, ali bo salon znova čez dve leti, še nimamo informacij, upamo pa, da salon bo,« nam je zaupala Ana Samaržija, vodja marketinga in piarovka znamke Volkswagen na Hrvaškem, ter bila presenečena, ko smo ji povedali, da salona v Ljubljani prihodnje leto ne bo.

Ljubljanski salon bolj luksuzen kot zagrebški

Med obiskovalci v Zagrebu je bil tudi Peter Verčič, prvi mož znamke Suzuki v Sloveniji, ki je po prvem sprehodu med dvoranami takoj opazil razliko v primerjavi z lansko izvedbo v Ljubljani. »Če primerjamo luksuznost izvedbe salona v Ljubljani in Zagrebu, ni primerjave. Vložki posameznih znamk v Ljubljani so bili vsaj trikratnik stroškov v Zagrebu in za marsikatero znamko je bilo to očitno preveč. Vsaj zame so razstavni prostori v Zagrebu zasnovani še v mejah sprejemljivega, če bi bili podobni v Ljubljani, bi si jih znamke lahko privoščile. Tako pa so bili na sekciji mnogi proti vnovični organizaciji prav zaradi previsokega finančnega vložka,« je prepričan Peter Verčič.

Tudi njemu je žal, da salona ne bo, saj bi si ga Slovenci zaslužili, ga tudi potrebujejo in si ga želijo, kar je pokazal obisk. Toda… »Večina znamk je s svojimi vložki vse skupaj dvignila na previsoko raven. Vsaka znamka ima svoj proračun, Suzuki je imel enega najcenejših razstavnih prostorov, natančen znesek projekta je poslovna skrivnost. Se je pa govorilo, da so nekatere znamke porabile od 150.000 do 300.000 evrov,« je še dejal Verčič, ki meni, da se v ozadju odpovedi skriva še kaj drugega. Ni skrivnost, da so bile med razstavnimi prostori precejšnje razlike, sploh tisti, ki so razstavljali v šotorih, so tarnali nad vročino, pa tudi šotora se ne da opremiti na tako visoki ravni kot običajne dvorane. Tudi zato naj bi na Gospodarskem razstavišču v prihodnje postavili montažne hale namesto šotorov, ki bodo tudi bolje klimatizirane.

Na Hrvaškem si letos prodajalci avtomobilov manejo roke, saj so glede na lani kupcem dobavili 30 odstotkov več vozil. Vesel, da so salon znova organizirali, je bil tudi zagrebški župan Milan Bandić, ki je prireditev označil kot »otroka, ki že dobro hodi«. Po njegovih besedah je salon avtomobilov neprecenljiv za gospodarstvo in turizem: »In to celotne Hrvaške, ne zgolj Zagreba. Če bomo uresničili načrte, bo Hrvaška čez dve leti gostila dirko svetovnega prvenstva v reliju. Potrebujemo pa tudi pomoč vlade.« V Zagrebu pa je manjkal prvi zvezdnik hrvaške avtomobilske industrije – Rimac. Razlog: podjetje, ki skupaj s Camelom na Kitajskem gradi 130 milijonov evrov vredno tovarno, je preveliko za predstavljanje na zagrebškem salonu, saj sodelujejo na najpomembnejših v svetu.