Živimo v času, ko si tako rekoč sleherna avtomobilska znamka novincu, ki ga kani poslati v salone, želi zagotoviti največjo možno publiciteto. Zaradi tega so praktično vse serijske novosti pred dnevi končanega salona v Frankfurtu na ločenih dogodkih predstavili že v mesecu pred njim. Naziv pravih zvezd salona je zato (spet) pripadel tistim vozilom, ki smo jih dejansko uzrli prvič, to pa so bili – koncepti. Teh tudi tokrat ni manjkalo, pri čemer imajo skorajda vsi skupni imenovalec, ki se imenuje pogon na elektriko, nekateri posamezni pa še enega, ki se mu reče avtonomna vožnja.
Dejavna velika nemška trojka
Oboje omenjeno je skupno tudi dvema Audijevema konceptoma, ki so ju poimenovali audi elaine in audi aicon. Oba delujeta povsem futuristično; bližje »realnosti« je prvi, ki spominja na kupejevskega športnega terenca, poganjajo pa ga trije elektromotorji s sistemsko močjo do največ 500 konjev (367 kilovatov). Elaine je ob tem poln naprednih sistemov, med drugim je (deloma) sposoben voziti tudi sam; denimo potnike lahko odloži pred garažno hišo in nato sam poišče parkirno mesto. Povsem »do konca« pa gre pri avtonomni vožnji aicon – gre namreč za 5,44 metra dolgo vozilo, ki nima ne stopalk ne volanskega obroča, upravljamo ga lahko z zvočnimi ukazi, njegov doseg je od 700 do 800 kilometrov. »Aicon je vozilo, ki razmišlja z vami in namesto vas ter se vseskozi uči. Vemo, koliko časa preživimo za volanom avtomobila, z aiconom pa bo ta čas precej bolj izkoriščen – kot bi dnevu dodali 25. uro,« je ob predstavitvi povedal predsednik uprave Audija Rupert Stadler. Nič manj dejavni niso bili pri Audijevem bavarskem sosedu BMW. Malce več kot pet metrov dolg BMW X7 bo novi znamkin največji športni terenec, ki naj bi bil na cestah že prihodnje leto, BMW i vision dynamics pa je povsem električni štirivratni kupe z dosegom okrog 600 kilometrov. »Ta avto simbolizira našo strategijo rasti v elektromobilnosti in omogoča vpogled v našo prihodnost. Gre za električni avto, ki se bo umestil med modela i3 in i8, obljubljam pa, da bo kmalu dočakal serijsko proizvodnjo,« je povedal član uprave BMW Klaus Fröhlich. Svoj električni koncept je predstavil še en član skupine BMW, Mini, ki ga je poimenoval, kakopak, mini electric cocept. Oblikovno gre nezgrešljivo za minija, a je ta vseeno »preoblečen« tako, da je prav tako nezgrešljivo drugačen mini. Serijska proizvodnja naj bi stekla že do leta 2019.
Če sta bila tako zelo dejavna Audi in BMW, seveda niso mogli križem rok sedeti pri Mercedesu, pri katerem so predstavili morda celo najatraktivnejši avto na salonu. Mercedes-AMG project one napoveduje avto, ki so ga že poimenovali cestna formula 1. Da dejansko upraviči svoj naziv, pričajo naslednji podatki: skupna moč bencinskega in štirih elektromotorjev 1101 KM (822 kW), pospešek do 200 km/h pod šestimi sekundami, najvišja hitrost nad 350 km/h. Izdelali bodo 275 primerkov, posamezen bo stal več kot 2 milijona evrov, kar očitno ni prevelika ovira, saj naj bi bili vsi primerki (prve bodo kupcem dostavili leta 2019) že razprodani. Ob tem so pri Mercedesu predstavili tudi model concept EQA, ki je »električni razred A prihodnosti«. 4,28 metra dolga kombilimuzina ima doseg 400 kilometrov, na cestah naj bi bila leta 2020. »Ta avto je nov dokaz, da z električnimi modeli mislimo resno,« je povedal Dieter Zetsche, prvi mož Mercedesa, katerega »podznamka« Smart je medtem razkrila model smart vision EQ fortwo, električnega samovozečega (brez volana in stopalk) malčka prihodnosti. Ker so na salonu v Frankfurtu v ospredju nemške znamke, njihov pregled zaključimo s Volkswagnovim konceptom VW I. D. crozz II, električno gnanim kupejevskim SUV brez B-stebrička, kar potnikom omogoča lažje vstopanje in izstopanje, in z dosegom 500 kilometrov.
Avtomobil kot dnevna soba
Seveda so marsikaj zanimivega predstavili tudi drugi. Renault symbioz je ime študije, ki predstavlja Renaultovo videnje avtomobila in njegove vloge v družbi okrog leta 2030 – to je električen, avtonomen in povezljiv avto, ki med drugim lahko prevzame druge vloge. Med mirovanjem v odprti konfiguraciji na primer dnevni prostor za druženje in pogovore, kar omogoča zasnova, ki se načrtno zgleduje po dnevni sobi, v zaprti pa prostor za sproščanje in delo, ki omogoča osamitev, izolacijo. »Symbioz kaže, kako lahko avto simbolično kombiniramo z domovanjem, kako postane pravi mobilni bivalni prostor, večnamenski in namenjen vsej družini. S svojo notranjo zasnovo pa potnikom zagotavlja, da se počutijo kot doma tudi med vožnjo,« pravi Stephane Janin, direktor za oblikovalske študije pri Renaultu.
Kar se azijskih znamk tiče, sta izstopala Kia in Honda. Prva je predstavila koncept z znanim imenom kia proced, ki daje vpogled v oblikovanje prihodnje generacije družine cee'd, druga pa zanimiv mestni avto honda urban EV, električni koncept retrooblike s »samomorilskimi« vrati in dosegom 300 kilometrov, ki naj bi bolj ali manj nespremenjen na ceste zapeljal leta 2019.