Rešitev v obliki bevskajočih, hrzajočih in cvilečih vlakov je plod dolgotrajne kampanje za zmanjšanje števila povoženih živali, zaradi česar je prihajalo do zamud v potniškem prometu. Zvočni sistem je zasnovan tako, da najprej tri sekunde oddaja zvok, kakršnega oddajajo jeleni, in na ta način pritegne pozornost divjadi, nato pa zvoku sledi dvajset sekund pasjega laježa. To zadošča, da se divjad prestraši in požene v beg. Kot navaja Times, se je število divjih živali ob tirih znižalo za 40 odstotkov.

Pregovorno točni japonski vlaki so – večinoma zaradi povožene divjadi na tirih – v letu 2016 več kot šeststokrat zamujali za več kot 30 minut.

Od levjih iztrebkov do ultrazvoka

Na Japonskem so v preteklosti divjad od tirov skušali odvrniti že na številne načine. Med drugim tudi tako, da so na tire nastavili levje iztrebke. Divjad je sicer verjela, da so v bližini levi in se je okolice tirov izogibala, a le do prvega dežja, ki je s tirov spral iztrebke.

Nekoliko bolj učinkovit je način, ki si ga je zamislil uslužbenec podjetja, ki opravlja z japonskimi železnicami. Yuji Hikita je predlagal postavitev ograj ob tirih z vmesnimi prehodi, prek katerih divjad lahko prečka tire. Ob približevanju vlaka divjad odganja ultrazvok, sicer pa lahko živali prečkajo tire. Za svojo idejo je prejel državno odlikovanje. Sistem uporabljajo na nekaterih odmaknjenih linijah, kjer je še posebej veliko divjih živali.

Vrsta jelenov, ki živi na Japonskem, se še posebej rada zadržuje ob tirih. Z lizanjem tirov in uživanjem železnih opilkov si namreč pomagajo pri zagotavljanju zadostne količine železa v organizmu.