Ljubljanski župan Zoran Janković je na minuli seji mestnega sveta omenil, da naj bi Slovenske železnice in družba Prime Kapital sklenile pismo o nameri.

Ali je bil takšen dokument resnično podpisan in kakšna je njegova vsebina, smo želeli preveriti v Slovenskih železnicah, vendar njihovega odgovora še nismo prejeli. Je pa predstavnik družbe Prime Kapital Csaba Toth potrdil pismo o nameri, a pojasnil, da je njegova vsebina »zaupne narave«, zato o omenjenem dokumentu ni povedal več. »Proces urejanja osnov za ponovni zagon projekta dobro napreduje,« je še pokomentiral Toth.

Občina je popravljala rebalans proračuna

Zaradi pisma in s tem izkazane resne namere investirati v območje ljubljanske železniške postaje je Mestna občina Ljubljana morala tik pred zdajci v rebalans proračuna za prihodnje leto vnesti nekatere novosti.

V proračunu za prihodnje leto je tako na novo predvidela odkup nekaj več kot 11.000 kvadratnih metrov velikega zemljišča od Slovenskih železnic. V naravi to zemljišče predstavlja večinoma Trg Osvobodilne fronte in del Masarykove ceste. Da je omenjeno zemljišče trenutno last Slovenskih železnic in ne občine, ki upravlja javne ceste na območju Ljubljane, »je rezultat zatečenega stanja iz preteklosti«, so na kratko pojasnili na občinskem oddelku za ravnanje z nepremičninami in dodali, da ga občina mora pridobiti v last, ker gre za občinsko cesto. V rebalansu proračuna je predvideno, da bo občina za teh dobrih 11.000 kvadratnih metrov Slovenskim železnicam odštela 691.557 evrov.

Poleg tega zemljišča pa je mestna uprava tik pred zdajci na seznam občinskih nepremičnin, ki so predvidene za prodajo, uvrstila še dve parceli severno in južno od železniškega nadvoza na Dunajski cesti. Gre za dve zemljišči, ki ju bo potreboval investitor v zasebni del projekta Emonika. Na občini so pojasnili, da so bili o interesu investitorja za nakup teh zemljišč seznanjeni šele potem, ko so že pripravili predlog rebalansa proračuna, zato so morali to spremembo v rebalans dodati prek županovega amandmaja.

V načrtu prodaje občinskih zemljišč je ena parcela ocenjena na 266.700, druga pa na 394.100 evrov. Občina bo obe zemljišči prodala z javno dražbo, zagotavljajo na oddelku za nepremičnine.

Potniški center bo plačan z javnim denarjem

Velja spomniti, v preteklih mesecih je na dan prišlo nekaj podrobnosti o gradnji javnega potniškega centra. Ta investicija, kot kaže, ne bo izvedena v javno-zasebnem partnerstvu med Slovenskimi železnicami in Prime Kapitalom, pri čemer bi Prime Kapital financiral gradnjo potniškega centra, v zameno pa bi smel graditi in tržiti zasebni del projekta.

Po informacijah, ki smo jih pridobili v Slovenskih železnicah in državni direkciji za infrastrukturo, bodo gradnjo avtobusne postaje in parkirne hiše financirale Slovenske železnice, v železniško postajo pa bo investirala direkcija za infrastrukturo, ki upa, da bo del denarja zanjo pridobila iz evropskih sredstev. V Slovenskih železnicah so ocenili, da bi novi železniška in avtobusna postaja po prvih grobih ocenah stali med 50 in 60 milijonov evrov.

Koliko denarja (če sploh) bo za javni potniški center namenila družba Prime Kapital, je še vedno stvar morebitnih dogovorov. Jasno je, da bo Prime Kapital svoj denar vložil v gradnjo poslovne stolpnice ob križišču Dunajske ceste in Trga Osvobodilne fronte ter v gradnjo nakupovalnega in zabaviščnega centra. Del teh komercialnih vsebin se bo raztezal na oziroma pod zemljišči, ki so v lasti države. Za del površin, ki se bodo prelivale na javna zemljišča, bo Prime Kapital moral plačati nadomestilo. Kako visoko bo, še ni znano.