Slovenske železnice in njihov potencialni partner pri projektu Emonika Prime Kapital naj bi do predvidoma maja uskladili pravne in tehnične podrobnosti sodelovanja, je povedal vodja projekta pri Prime Kapital Csaba Toth. »Usklajevanja potekajo nemoteno in učinkovito,« je zagotovil Toth.

Po njegovih besedah so v pogovorih s Slovenskimi železnicami že nekoliko napredovali, saj so ocenjeno vrednost projekta znižali za 100 milijonov evrov. Tako bo gradnja Emonike, v sklopu katere bo Prime Kapital zgradil sodoben javni potniški center, stala okoli 250 milijonov evrov. Toth je pojasnil, da so ta prihranek dosegli z optimizacijo nove železniške postaje in na račun odpovedi gradnje stolpnice ob Vilharjevi cesti. Kako točno so optimizirali železniško postajo, ni jasno.

Emonika bi bila končana do leta 2020

Prime Kapital še vedno namerava zgraditi načrtovano poslovno stolpnico ob križišču Dunajske ceste in Trga Osvobodilne fronte, v kateri bo 23.000 kvadratnih metrov pisarniških površin. Prostorski načrt za to stolpnico dovoljuje višino največ 100 metrov oziroma 23 nadstropij. Poleg omenjene stolpnice, nove avtobusne postaje ob Vilharjevi cesti, nove železniške postaje, ki bo stala na stebrih nad železniškimi tiri, Prime Kapital načrtuje še zgraditev nakupovalnega in zabaviščnega centra, ki se bo raztezal na 59.000 kvadratnih metrih površin.

Toth je napovedal, da bo Prime Kapital po sklenitvi pogodbe s Slovenskimi železnicami začel pridobivati potrebna dovoljenja. Za gradbeno dovoljenje, je dejal Toth, bodo zaprosili predvidoma v enem letu. Za gradnjo tako javnega kot tudi zasebnega dela Emonike, ki bo potekala hkrati, bo Prime Kapital potreboval dve leti. Toth pričakuje, da bi začeli graditi prihodnje leto, po tem scenariju bi bila Emonika končana v letu 2020.

Trigranit ni hotel vsega plačati

Velja spomniti, da je prejšnji partner Slovenskih železnic pri tem projektu, družba Trigranit, od leta 2007 sklenjene pogodbe očitno odstopil, ker so stroški projekta z 222 milijonov narasli na 350 milijonov evrov, za 12 milijonov evrov se je povišal komunalni prispevek, država pa ni želela za Emoniko kot tujo naložbo v Sloveniji primakniti nekaj deset milijonov evrov.

Ob tem velja poudariti, da je pogodba s Slovenskimi železnicami zavezovala Trigranit, da sam krije vse stroške gradnje. Prime Kapitalu ni treba pristati na takšno pogodbeno zavezo in očitno to namerava tudi izkoristiti. Časnik Finance je namreč poročal, da naj bi stroške komunalnega opremljanja javnega dela Emonike prevzele Slovenske železnice. Prime Kapital bi torej moral pokriti del komunalnega prispevka, ki je vezan na nakupovalni in zabaviščni center ter poslovno stolpnico.

Ali Prime Kapital resnično pričakuje, da Slovenske železnice poravnajo del komunalnega prispevka, smo preverjali pri Tothu, ki pa tega ni niti zanikal niti potrdil. Povedal je le, da kljub znižanju vrednosti naložbe komunalni prispevek ostaja enak. Po zadnjih podatkih je bil izračunan komunalni prispevek 33 milijonov evrov.

Bodo Slovenske železnice lastnice avtobusne postaje?

V Financah so celo citirali prvega moža Slovenskih železnic Dušana Mesa, češ da bodo Slovenske železnice verjetno delno financirale tudi gradnjo avtobusne postaje in posledično po zgraditvi postale njen lastnik. V Slovenskih železnicah smo želeli preveriti podatke o njihovem denarnem prispevku pri gradnji, vendar odgovorov do zaključka redakcije nismo prejeli.

Prav tako smo želeli preveriti, ali bi denar resnično prispevale Slovenske železnice ali država, ki skrbi za gradnjo železniške infrastrukture. Poslovni podatki za leto 2015 kažejo, da imajo Slovenske železnice v zadnjih letih dobre poslovne rezultate. Leto 2015 so na primer zaključile z rekordnimi prihodki v višini 578 milijonov evrov, čisti poslovni izid družbe pa je znašal 21 milijonov evrov.