Tinder, mobilna aplikacija, ki po uradnem opisu sodeč uporabnikom pomaga pri spoznavanju novih ljudi (po neuradnem pa pri spoznavanju ljudi za priložnostni seks) je s 50 milijoni uporabnikov ena najbolj priljubljenih aplikacij.

Če sodite v skupino 50 milijonov uporabnikov te aplikacije, ki je tudi v Sloveniji precej priljubljena, morate vedeti, da Tinder o vas shranjuje in beleži vse podatke. Da družbena omrežja in aplikacije o svojih uporabnikih zbirajo in shranjujejo podatke, je znano že dolgo. Toda osebne, intimne informacije, ki jih o svojih uporabnikih shranjuje Tinder, so povsem drugačne narave od informacij, ki jih uporabniki razkrivajo z rabo facebooka.

Shranjevanje osebnih podatkov, tudi o spolnih preferencah

Novinarka Judith Duportail je pri Tinderju zaprosila za dosje o svoji rabi te aplikacije. Prejela je 800 strani dolgo besedilo o facebook všečkih in instagram fotografijah (tinder uporabnikom ponuja povezavo z ostalimi družbenimi omrežji), svoji izobrazbi in starostnem razponu moških, ki jo zanimajo. Seveda so shranjeni tudi vsi pogovori.

»Sem zgrožen, ampak niti malo presenečen,« je dejal Olivier Keyes, podatkovni znanstvenik z Univerze v Washingtonu. Dodal je, da prav vsaka aplikacija, ki jo redno uporabljamo, o nas beleži podatke. »Facebook ima o povprečnem uporabniku na tisoče strani podatkov,« je še dodal za britanski Guardian.

Uporabniki aplikacijam prostovoljno posredujemo zelo osebne informacije. Od lokacij, kjer se gibamo, zanimanj, služb, fotografij, hobijev do najljubše hrane. »Osebne informacije s takšno lahkoto delimo zaradi preprostega čustvenega fenomena: podatkov ne čutimo. Zato nas, ko vidimo naše podatke črno na belem, natisnjene na papirju, to toliko bolj pretrese,« je razložil Luke Stark, raziskovalec sociološkega vidika novih tehnologij z univerze v Dartmouthu.

Novinarka je v svojem prispevku zapisala, da Tinder pozna njene najgloblje skrivnosti. »Ko sem prebirala 1700 sporočil, ki sem jih prek tinderja izmenjala v zadnjih štirih letih, sem se podala na pot svojih strahov, upanj, spolnih preferenc in najglobljih skrivnosti,« je zapisala.

Tinder tako ve, kako pogosto uporabljate aplikacijo in ob katerih urah. Beleži, kakšen je odstotek belih in temnopoltih ljudi, ki ste jih všečkali, kateri tip ljudi je zainteresiran za vas in kako dolgo se zadržijo na vaši fotografiji, preden vas všečkajo oziroma pritisnejo na križec, ki pomeni, da jih ne zanimate.

Osebni podatki kot tržno blago

Znano je, da je zbiranje in shranjevanje osebnih podatkov v zadnjem času postala zelo dobičkonosna dejavnost. Oglaševalci so pripravljeni veliko plačati za osebne podatke, ki jim pomagajo pri snovanju ciljanega oglaševanja.

Pri Guardianu se sprašujejo, kaj se bo zgodilo, če osebni podatki – in priznati je treba, da so ti s tinderja zares osebni – nenadoma postanejo javni ali jih preprosto kupi katero izmed podjetij. Tinderjeva politika varovanja zasebnosti sicer ne dopušča dvomov. »Ne morete pričakovati, da bodo vaši pogovori in osebne informacije vselej povsem zasebni,« je jasno zapisano.

Na Tinderju pravijo, da podatke shranjujejo zato, da lahko izboljšajo uporabniško izkušnjo. Aplikacija namreč na osnovi podatkov o profilih ljudi, ki ste jih všečkali v preteklosti, dela izbor ljudi, ki vam jih prikazuje v sedanjosti. Nekateri pravijo, da je tinder pravzaprav lokal, poln samskih ljudi, toda vse bolj se zdi, da gre za lokal, poln ljudi, ki jih je nekdo izbral za vas, kar je storil tako, da je preučil vaše najbolj osebne informacije.