Ne, Jeffu Bezosu se ni zmešalo. In ne, stvari v košarici ne bodo brezplačne. Amazon vas bo namreč v trgovini spremljal s pomočjo mobilne aplikacije, ki mu bo povedala vse, kar bo potreboval za to, da vam bo za nakupljene stvari izstavil račun. Vi boste lahko nakupovali brez denarnice, Amazon pa bo s pomočjo mobilne aplikacije zaznal vašo lokacijo, nakupovalne navade in druge podatke, ki mu bodo pomagali pri vaši profilizaciji, s katero vam bo naslednjič prodal še več.

Bezos je v debati letos spomladi, ko so na dan prišle zahteve ameriških oblasti po odklenjenju telefona iphone, izrazil popolno strinjanje z Applovim varovanjem uporabniške zasebnosti. Američani so potezo navdušeno pozdravili, a pri tem pozabili, da Bezos govori samo o obrambi pred oblastmi in ne pred zasebno uporabo zbranih podatkov. Še več, z vedno boljšo zaščito pred nepooblaščenim dostopom podatkov, ki jih zbirajo zasebna podjetja in jih nato sama izkoriščajo ter preprodajajo, se odpira nova fronta – kako podjetjem, ki bogatijo z zbiranjem in analiziranjem naših osebnih in prometnih podatkov, zaračunati ta privilegij.

Večino teh podatkov Amazon zbira tudi pri nakupovanju prek svoje spletne trgovine, a so napovedi o sledenju uporabnikov v »izključenem« svetu vseeno veliko bolj invazivne in predvsem hudo problematične s stališča zasebnosti. In čeprav nekaj podobnega že sedaj počnejo navadni trgovci, močno dvomim, da na svetu obstaja trgovec, ki bi znal iz zbranih informacij potegniti toliko podatkov in jih nato praktično uporabiti kot Amazon.

V izjavi za javnost so amazonovci pojasnili, da bodo trgovine tehnično zelo dobro zavarovane, tako da bodo dolgoprste kupce odvračali od kraj. Senzorji, kamere in drugi varnostni sistemi bodo tako dopolnjevali »prenovljeno nakupovalno izkušnjo«, s katero bo Amazon mamil kupce in jih prepričeval, da je zasebnost zares veliko vredna. Oziroma da jo lahko samo v trgovini Amazon zamenjate za set ponev in vrečo krompirja.

*na 29,99 € + DDV