Robotski sesalniki, kakršen je Roomba, v zadnjih letih niso zgolj čistili stanovanj, temveč so precej natančno premerili tudi domove uporabnikov. Podatki, zbrani na takšen način, bi lahko imeli veliko vrednost.

Že od prve različice robotskega sesalnika iz leta 2015 je ta naprava s senzorji zbirala in shranjevala podatke o domovih uporabnikov, kar je omogočalo sprotno prilagajanje čiščenja ob morebitnih prerazporeditvah pohištva. Kot meni Colin Angle, izvršni direktor podjetja iRobot, ki izdeluje pametne sesalnike Roomba, so lahko ti podatki bolje uporabljeni, če se jih poveže z drugimi pametnimi napravami. Kot opozarjajo pri The Verge, pa bi tovrstni podatki lahko postali zanimivi tudi za oglaševalce in targetirano oglaševanje. Če bi pametni sesalnik denimo zaznal, da je v vašem stanovanju večji prazen prostor, bi tako precej hitro začeli videvati oglase s stanovanjsko opremo.

Zaradi zbiranja podatkov o velikosti stanovanj, njihovi razporeditvi, umazanosti in pogostosti čiščenja, so na portalu Gizmodo robotske sesalnike primerjali z majhnimi vohunskimi napravami. Roombini uporabniki se sicer lahko odločijo, da se podatki o njihovih domovih ne zbirajo in shranjujejo, toda v pogojih uporabe je v drobnem tisku zapisano, da ima proizvajalec pravico predati podatke tretjim osebam. Vprašanje, ki se zastavlja, je, ali so uporabniki pripravljeni žrtvovati zasebnost v zameno za udobje. Ustvarjalci na področju pametnih pripomočkov za dom so očitno prepričani, da je odgovor uporabnikov na to vprašanje pritrdilen.

Po poročanju Reutersa je bil trg pametnih pripomočkov za dom po podatkih podjetja IHS Markit v letu 2016 vreden 9,8 milijard dolarjev (približno 8,5 milijard evrov), za letošnje leto pa je pričakovana še 60-odstotna rast.

Popravek

Torek, 2. 8. 2017 ob 16.30

V prvotni različici tega prispevka je bilo objavljena izjava izvršnega direktorja podjetja iRobot, da namerava zbrane podatke o domovih uporabnikov prodati tretjim osebam. Popravljena izjava se glasi: »iRobot ne prodaja podatkov svojih strank. Stranke so pri nas prve. Nikoli ne bomo zlorabili njihovega zaupanja in prodali ali neustrezno uporabili njihovih podatkov, vključno s podatki, ki jih zbirajo naši s spletom povezani izdelki. Trenutno robotski sesalniki Roomba zbirajo podatke z namenom učinkovitega čiščenja doma uporabnika in podatke o učinkovitosti čiščenja. V podjetju iRobot smo prepričani, da bodo te informacije v prihodnje strankam prinesle še več vrednosti, saj bodo pametne naprave v pametnem domu bolje sodelovale. Vse podatke smo in bomo vedno zbirali zgolj s soglasjem uporabnikov.«