V evidenci Zavoda RS za zaposlovanje je bilo včeraj objavljenih skoraj tri tisoč prostih delovnih mest. Večina je sezonskih, kot so delo v gradbeništvu, gostinstvu, turizmu in kmetijstvu, je pa tudi nekaj več povpraševanja v negi in zdravstvu, vzgojnovarstvenih zavodih in v proizvodnji. Poleti se dinamika zaposlovanja sicer nekoliko umiri, vendar pa zaradi gospodarske rasti povpraševanja po novih sodelavcih ni manj, nasprotno, zato je aktivno iskanje zaposlitve v tem času dobra določitev, tako za prve iskalce zaposlitve, druge brezposelne kot tudi za tiste, ki želijo spremembo.

Po izkušnjah kadrovskih delavcev je poletje idealen čas za iskanje novih priložnosti. Podjetja iščejo sodelavce za nadomeščanje ljudi med dopusti, obseg ponudbe podjetij se poveča, »zato lahko iskalec dela poišče tisto, ki mu je pisano na kožo. Poskusi lahko več različnih del. Poleti se čas vrti počasneje, zaposleni pa imamo nekaj več časa, da se lahko kot mentorji posvetimo novemu sodelavcu, hitreje lahko prepoznamo kompetence kandidatov in sposobnost opravljanja več različnih del,« našteva Barbara Kitek, vodja skupnih služb v Plastiki Skaza.

Je pa res, da kadrovski postopki poleti potekajo nekoliko dlje. »Kadrovski razpisi, objavljeni poleti, so pogosto namenjeni zaposlovanju jeseni. V tem času se lahko zgolj zbirajo prijave ali opravljajo prvi selekcijski razgovori. Se pa splača spremljati razmere na trgu dela, saj podjetja zaposlujejo tudi poleti in lahko najdete pravo zaposlitveno priložnost,« poudarja Viviana Žorž iz Addeca.

Kadrovski delavci in vodje v podjetjih, ki imajo jasne cilje in podpirajo vizijo rasti, ves čas spremljajo, kaj bo podjetje potrebovalo čez pol leta in pozneje. Zato tudi pol leta prej iščejo kadre ali pa začnejo usposabljati katerega od zaposlenih. »V šestih mesecih lahko pripravimo ustrezno delovno mesto in kandidatu pripravimo naloge, ki jih bo opravljal. Smo pa zelo veseli tudi prijav kandidatov, ki se prijavljajo mimo razpisov. Ti kandidati so odločni, najdejo svojo pot in vedo, kaj hočejo. Potrebujejo samo še okolje, ki jih bo podprlo pri uresničitvi njihovega cilja. In mi smo okolje, kjer si želimo podjetnike v podjetju. Kandidati nam lahko pošljejo vlogo ali nas pokličejo. Poti so odprte in vabljeni!«

»Nikar ne posedajte predolgo v senci,« odločno pove tudi Alenka Kraljič, vodja razvoja poslovanja in psihologinja v kadrovskem podjetju Trenkwalder. Prepričana je, da je poletje odličen čas za iskanje službe, prav tako je poletje primerno za globlji premislek o smislu kariernega premika. Z njo se strinja tudi Barbara Kitek. »Poletje je pravi čas, ko se sprejemajo te odločitve. Moram pa poudariti, da nikoli ni prepozno za nove izzive. Upati si je treba.«

K nekoliko večji mobilnosti strokovnjakov trenutno prispevajo gospodarska rast in prizadevanja podjetij, da pritegnejo strokovnjake, ki bodo zagotovilo za nadaljnjo rast. »Poleti je prehajanja v druga podjetja manj, saj je to kljub vsemu čas dopustov in je tudi prav, da si spočijemo, hkrati pa umirjeno opravimo samoanalizo ter pogledamo, kaj nam nudi trenutno delovno okolje in ali se v njem vidimo tudi dolgoročno.« Več premikov strokovnjakov iz enega podjetja v drugo bo spet jeseni in spomladi.

Viviana Žorž iz Adecca pa poudarja, da pri iskanju zaposlitve ni tako pomembno, kdaj jo iščemo, ampak, kako. »Za tiste, ki so osredotočeni na iskanje priložnosti, ki bo predvsem ustrezala njihovim željam in sposobnostim, je pomembno, da so iznajdljivi. Po nekaterih ocenah približno 80 odstotkov prostih delovnih mest ni nikoli oglaševanih. Eden izmed najučinkovitejših načinov iskanja službe je mreženje. Dobro je, da širite svoja poznanstva na področju, na katerem bi radi delali. Mreženje vam pomaga navezati stik s potencialnimi delodajalci ali sodelavci, ki so pomemben vir informacij o prostih delih. Če bo za vas zastavila dobro besedo oseba, ki ji delodajalec zaupa, se bo ta bistveno lažje odločil, da se sreča z nami. Morda vaše dolgoročne aktivnosti obrodijo sadove ravno poleti in dobite priložnost, da se izkažete med dopusti.«

Največ povpraševanja je trenutno sicer po sezonskih delih, a pomembno je, da pride posameznik v podjetje, da ga spoznajo in si tako ustvari možnosti za morebitno poznejše trajnejše sodelovanje. »Tudi tako si odpiramo priložnosti. Te naj poleti izkoristijo tudi dijaki in študenti. Pridobili bodo delovne izkušnje in si okrepili socialno mrežo, kar jim bo koristilo, ko bodo končali šolanje,« naniza Alenka Kraljič.