Na 1400 milijard dolarjev letnega prometa velikem ameriškem trgu nepremičnin se desetletja ni nič spremenilo. Opendoor pa je spletna nepremičninska agencija, ki bi lahko stvari obrnila na glavo: praktično celotna prodaja in nakup nepremičnin potekata prek interneta, pri čemer porabnika rešita marsikatere zoprne zadrege, predvsem pa tveganja. Opendoor določi pošteno tržno ceno in prodajalcu hitro plača v gotovini, kupcu pa zagotavlja povračilo celotne kupnine, če si v 30 dneh od nakupa premisli.

Pri odkupu hiše podjetje zaračuna standardno šestodstotno provizijo, dodatno pa še provizijo za tveganost posla; skupna vsota je le redko višja od osmih odstotkov, kupnino pa podjetje izplača takoj po tem, ko njihov strokovnjak preveri stanje hiše. Opendoor jo potem poskuša prodati naprej po nekoliko višji ceni. Podjetje se osredotoča zgolj na najširši segment nepremičninskega trga in odkupuje le enodružinske hiše, zgrajene po letu 1960, vredne od 100.000 do 600.000 dolarjev.

Sedež podjetja, ki je začelo delovati leta 2015, je v San Franciscu, nepremičninske posle pa izvaja v Phoenixu in Dallasu, v pripravah na uradni začetek delovanja so začeli odkupovati tudi hiše v Las Vegasu. V Phoenixu so doslej prodali za več kot 300 milijonov dolarjev hiš in postali tamkajšnje najhitreje rastoče nepremičninsko podjetje. Posel temelji na modelu avtomatiziranega določanja cene nepremičnine s pomočjo javno dostopnih tržnih podatkov in posebej razvitih algoritmov na osnovi računalniške obdelave več tisoč spremenljivih pomembnih podatkov – od tlorisne površine do opreme spalnice, bližine avtoceste in stopnje kriminala v konkretni četrti. Prodajalec mora v spletnem vprašalniku odgovoriti na precej podrobna vprašanja o hiši, Opendoor potem pošlje prodajalcu ponudbo, sledi ogled njihovega strokovnjaka – in plačilo prodajalcu.

Idejo so dali avtomobili

Soustanovitelja zagonskega podjetja, v katerem je zaposlenih približno sto ljudi, sta Keith Rabois, večkratni milijonar, ki je začel kot eden od ustanoviteljev spletnega plačilnega sistema Paypal, zadnja leta pa dela kot vlagatelj pri Khosla Partners, enem od največjih investitorskih podjetij v Silicijevi dolini, in Eric Wu, ki se je z oddajanjem stanovanja preživljal že kot študent ekonomije, zase pa pravi, da ima nepremičnine v genih. Rabois je do zamisli o podjetju prišel ob opazovanju uspešnosti podjetij za odkup in prodajo rabljenih avtomobilov. Koncept podjetja Opendoor s pravo ekipo zanj je pripravljal več kot deset let. Prepričan je, da bodo kljub visoki tveganosti poslovnega modela v Opendooru kmalu poslovali z milijardnimi vsotami.

V podjetju so doslej zbrali za 320 milijonov dolarjev investicijskih sredstev, kot pravi Wu, pa so za odkupe hiš najeli tudi več sto milijonov dolarjev kreditov. V Phoenixu in Dallasu vsak dan v povprečju kupijo deset hiš. Da bi jim uspelo, morajo hiše, ne da bi jih videli, ocenjevati čim natančneje, obenem pa jih hitro prodati naprej, da se izognejo stroškom vzdrževanja.

Nezadovoljnim vrnejo denar

Za kupce so v Opendooru pripravili aplikacijo za pametni telefon, na kateri si lahko ogledajo celotno ponudbo hiš, ki so naprodaj, filtrirajo tiste, ki jih zanimajo, si jih ogledajo na fotografijah visoke ločljivosti in tudi rezervirajo ogled v času, ki jim ustreza. Pred vhodom izbrane hiše dobijo po telefonu kodo, s pomočjo katere lahko odklenejo vrata in si jo v miru ogledajo. Novi lastnik hiše si lahko v 30 dneh po nakupu premisli in Opendoor odkupi hišo nazaj ter vrne kupnino v celoti. Še več, Outdoor pripravi pri hiši, ki jo prodaja, poročilo o pregledu 180 standardnih točk v objektu (na primer stanje inštalacij, podov, vrtne ograje…), zagotavlja tudi dveletno garancijo za električno napeljavo in glavne gospodinjske aparate.

Če bo šlo vse po načrtih, bo Opendoor do konca letošnjega leta deloval že v desetih ameriških mestih, v prihodnjem letu pa se namerava razširiti v 30 mest in pokrivati vso Ameriko. Njihov končni cilj je, da bi postali enotna nepremičninska točka za odkup in prodajo hiš, ki bi kupcem ponujala tudi ugodne kredite. »To bo precej revolucionarno, spremenilo bo ameriški način življenja,« napoveduje Rabois.