Je pa hudo problematična šibka prometna kultura precejšnjega števila kolesarjev, ki ne razumejo ukrepov mestne uprave in civilnih pobud za čistejši zrak in zmanjševanje prometnih zagat. Prav je, da zlasti središče mesta vedno bolj zavzemajo kolesarji, narobe je le to, da vse manj upoštevajo pešca, ki postaja drugorazredni »udeleženec v prometu«. Še več, postal je plaha ptica, ki nikoli ne ve povsem dobro, kdaj bo zaropotalo. Povejmo naravnost: vse preveč kolesarjev divja po mestu, vozi po levi strani, po pločnikih, na katerih ni kolesarskih stez, in brez luči. Očesni stik kolesarja in pešca se po pravilu konča v škodo pešca; kolesar skorajda nikoli ne bo stopil s kolesa in dal pešcu prednost. Drobec, ki ponazarja kolesarsko objestnost, je kavarniški del Maximarketa na prostem, kjer se kolesarji vozijo kar med mizami, namesto da bi vsaj stopili s kolesa.

Morda je za slabo ozaveščenost kolesarjev soodgovorna dosedanja prometna ureditev, ki je obarvala kolesarske poti tudi skozi prehode za pešce, pri njihovem vstopu na pločnike pa je dala prednost kolesarjem, saj ni prekinila kolesarske poti in ni naznanila, da mora dati kolesar prednost pešcu. Tako, kot jo dajo avtomobili.

Svojo zmoto je mestna prometna uprava začela počasi odpravljati. Vsaj en zapis stop pred prehodom za pešce na kolesarski stezi sem opazil. Kakor koli je že, škoda je storjena, ker je napačna prometna ureditev za kolesarjenje po mestu prispevala k vedenjskemu vzorcu večine kolesarjev, češ da imajo prednost pred pešci. Osebna izkušnja govori, da še nisem doživel, da bi se kolesar ali skupina kolesarjev ustavila in mi dala prednost, ko stopim s prehoda za pešce na pločnik. Še več, celo na prehodih za pešce je potrebna opreznost pred kolesarji, medtem ko avtomobili stojijo. Opevani očesni stik vsaj glede kolesarjev ne pomaga kaj dosti tudi na prenovljeni Slovenski cesti. Namesto da bi uporabljali prvenstveno njen sredinski, vozni del, jim je mnogo zanimivejše vijuganje med pešci, celo pod arkadami in za avtobusnimi postajami!

Na koncu te tožbe pešca je smiselno vprašanje, kako v mestu hitreje napredovati pri prometni kulturi kolesarjev. Še posebno mlajših. Pomlad naj bo čas, ko bo po vsem mestu prepleskan oziroma zarisan prometni režim, ki bo dajal prednost pešcem pred kolesarji.