Že prav klišejsko je danes slišati, da nekdo živi svoje sanje, toda za Nevo Bajc je težko reči kaj drugega. Ima svojo butično trgovinico, o kateri je sanjala že vsaj v srednji šoli, in danes je točno na točki, ki si jo je zastavila, ko se je pred dobrimi štirimi leti podala na podjetniško pot.

Še preden so ameriške sanje, da lahko vsakomur uspe, prišle k nam in ravno v času, ko so zaradi zategovanje pasov mnogi podjetniki dvignili roke, je takrat 26-letna Neva vzela prihranke in odprla trgovinico s pri nas še precej neznanim konceptom. »Ko pomislim na prvi dan, se spomnim, da me je bilo kar strah, kako bo trg sprejel novo ponudbo, ampak hkrati sem bila zelo evforična, saj sem čutila, da delam prav. To je bila najboljša odločitev v mojem življenju,« pripoveduje Bajčeva, ki je na police v svoji lični butični trgovinici z imenom Babushka postavila ročno izdelane unikatne drobnarije domačih in tujih ustvarjalcev.

Od monotone do sanjske službe

Še bolj klišejsko bo slišati, da je sogovornica pred tem pustila službo v javni upravi, v kateri bi bila lahko do varne upokojitve, a je bila enostavno preveč monotona za njenega ustvarjalnega duha. Z mislimi je bila drugje. Zlasti ko je ob delu študirala podjetništvo in si beležila nasvete za podjetniško kariero. »Pomemben je fokus. To je bila res moja srčna želja, medtem ko opažam, da veliko ljudi ne ve, kaj hočejo v življenju. Težko je potem narediti nekaj, če si povsod, a pravzaprav nikjer,« pove s hvaležnostjo, da dela to, v čemer res uživa.

Mnogi ocenjujejo, da ji gre celo tako dobro, da ima poleg spletne trgovine, za katero se je odločila zaradi velikega zanimanja zunaj Ljubljane, še dve trgovini, a ni tako. Prvo trgovinico na Gosposvetski cesti, kjer je na začetku sama delala kot prodajalka, čistilka in še kaj, je zaprla, ko je po štirih letih iskanja našla za svojo Babushko popoln večji prostor v Stari Ljubljani.

»Lahko bi napolnila še enkrat toliko prostora s temi luštnimi izdelki z vsega sveta. Če bi sprejela vse prošnje za sodelovanje, ki jih dobim na dan, pa bi potrebovala še vsaj dve hali. Vse več je dobrih slovenskih ustvarjalcev, vendar žal naša kvadratura ne more podpreti vseh,« opiše direktorica, ki še vedno sama izbere vse, kar bo na policah njene trgovine. Ker sledi svojemu okusu, ima težavo, da bi najraje vse izdelke sama pokupila, in jo mora fant kar malo držati nazaj.

Konkurenca ne škodi

Ustvarjalci, pravi, so zanjo kot odprte pravljice. Vedno znova je presenečena, koliko truda in ljubezni je za njihovimi izdelki. Za sodelovanje navadno izbere tiste, katerih izdelki so ji blizu, so kakovostno izdelani in ustrezajo kontekstu Babushke. Že od vsega začetka pa se ni omejila samo na slovenske izdelke, saj je bila njena velika želja slovenskim kupcem približati tudi tuje oblikovalce. Trenutno v Babushki prednjačijo dodatki za dom, takoj za njimi so izdelki za dušo.

Da se izdelki ne ponavljajo in da je na policah vedno kaj svežega, inovativnega za naš prostor, je vedno na lovu za zadnjimi trendi in novimi izdelki. Za ta del svoje sanjske službe si končno lahko vzame več časa, odkar se ji je v poslu pridružila mlajša sestra: »Odličen tim sva – meni bolj leži marketing in podobno, ona pa obvlada birokratske zadeve.«

Neva rada tudi združi prijetno s koristnim in se poda po navdih v tujino. Ravno se je vrnila iz Amsterdama, navdušena nad njihovimi trgovinicami s tem konceptom, ki so tam stalnica že leta, pri nas pa so doživele preboj v zadnjih letih. Ko je odprla Babushko, jih je lahko preštela na prste ene roke, zdaj pa jih je toliko samo v Stari Ljubljani. »To je povsem v redu, saj se je tudi Ljubljana razcvetela. Škoda pa se mi zdi, da bi se vsi omejevali na isti slog, ker je toliko različnih blagovnih znamk po svetu,« oceni konkurenco in doda, da je zelo pozitiven tudi porast umetniških sejmov, na katerih dobi priložnost še večji krog domačih ustvarjalcev.