Prometni zastoji na Kitajskem so del vsakdana, vožnja z avtom pa je v največjih mestih skorajda nemogoča. Promet povzroča velike težave zaradi onesnaževanja zraka, zato Kitajci pospešeno iščejo rešitve za lažje in hitrejše potovanje po velikih mestih.

V Evropi in ZDA so enake probleme rešili s podzemno železnico, a je gradnja potrebne infrastrukture zamudna in predvsem draga. Podjetje Transit Explore Bus je zato lani predstavilo idejo, ki so jo zdaj prenesli še v prakso. Gre za kombinacijo med avtobusom in vlakom, ki bi bil širši od dveh cestnih pasov in bi drsel po tirih. Ker je avtobus dvignjen, bi lahko drsel nad prometom, avtomobili bi lahko vozili pod njim, na poti pa ga ne bi ovirali prometni zamaški.

Za uspešno delovanje bi bilo potrebno zgraditi dodatne objekte, v prvi vrsti dvignjene avtobusne postaje in pa tire, podobne tračnicam tramvaja, po katerih bi avtobus vozil.

Vsak avtobus z uradnim imenom TEB bo lahko prepeljal do 300 potnikov naenkrat. Štiri takšna vozila je mogoče združiti v vlak, kar pomeni, da bi na najbolj prometnih relacijah lahko prepeljali kar 1200 potnikov v eni vožnji. Testirali so ga v mestu Činhuangdao na 300 metrov dolgi progi, ki je bila ločena od prometa, vožnja pa je minila brez težav.

Še ena prednost sistema TEB je nizka cena njihove izdelave in izgradnje podporne infrastrukture, saj naj bi bil šestnajstkrat cenejši od podzemne železnice. En avtobus bo stal dobre štiri milijone evrov, pet kitajskih mest (Nanjang, Činhuangdao, Šenjang, Tiandžin in Žukou) pa se je že prijavilo v testno fazo uporabe avtobusov.