Sandi Češko, ki je nekaj let kraljeval na lestvici najbogatejših Slovencev, z vrha pa so ga odpihnile posledice rusko-ukrajinske krize, prav ta trg je namreč za njegov holding s sedežem na Nizozemskem najbolj pomemben, se je odločil razširiti svoj imperij. Svojim spletnim stranem je pridružil stran, ki se ukvarja s prodajo ličil in drugih kozmetičnih pripomočkov. »Ličila so pravkar vstopila na nemški trg, poleg tega pa so ob Sloveniji navzoča tudi na češkem, slovaškem, hrvaškem, italijanskem in madžarskem trgu,« Češko potrjuje informacijo o svoji prvi tovrstni akviziciji (nakup spletnega prodajalca). »Prepričal nas je mlad in uspešen tim, njihov razvoj smo spremljali že nekaj let. To je zelo zanimiva kategorija tudi za nas, usmerjena je namreč k najmlajši populaciji, ki ni naš običajni kupec, kar je zelo pomembno za naše prihodnje načrte,« dodaja. Spletna prodaja prinaša okoli 20 odstotkov prihodkov Studia Moderna. Tradicionalni kupci izdelkov Češkovega holdinga so ljudje, starejši od 40 let.

Eden od desetih izdelkov »preživi«

Zaradi ekonomskih razmer v Ukrajini in Rusiji so Studiu Moderna v zadnjih dveh letih upadli prihodki, kar se je zgodilo prvič v zgodovini družbe. V preteklosti so presegali 400 milijonov evrov, v zadnjih dveh letih so prihodki padli po nekaj več kot pet odstotkov. Rusija je sicer še vedno njihov največji trg, Ukrajina je bila do krize drugi trg po velikosti, zdaj pa se je spustila za nekaj mest.

Sandi Češko je leta 1996 zaoral ledino, ko je pri nas začel televizijsko prodajo; danes posluje v 21 državah, izbrane izdelke prodaja prek več kot 130 spletnih strani ter prek šestih lastnih televizijskih kanalov. Češko ocenjuje, da lahko spletna stran ličila.si raste še hitreje v povezavi z njegovimi podjetji in infrastrukturo, ki jo ima v vzhodni Evropi.

Delež prihodkov od prodaje izdelkov s področja kozmetike in nege telesa je v celotnih prihodkih Studia Moderna trenutno zelo majhen. »Na tem področju si nam ni nikoli uspelo zagotoviti trajnega uspeha, z investicijo v ličila.si pa vidimo veliko možnost rasti tudi na tem področju,« dodaja Češko, ki je, spomnimo, na trg prodrl s kosmodiskom, izdelkom za lajšanje bolečin v hrbtenici. Sledili sta še dve večji prodajni uspešnici, posoda Delimano in program Dormeo. Pravi, da le eden od desetih izdelkov, ki jih izberejo za svojo prodajo, postane uspešnica in dejansko tudi preživi. Prodaja v Sloveniji Studiu Moderna prinaša slabih pet odstotkov prihodkov.

Zmagovalna združitev

O tem, koliko ga je stal nakup večinskega deleža podjetja za spletno prodajo kozmetike Češko molči. Na spletni strani ličila.si lahko preberemo, da imajo na družbenem omrežju facebook 137.000 prijateljev. Direktor družbe Konverzija Gregor Koprivnik, pod katero deluje omenjena spletna stran, o njenem dosegu ne govori. Pove le, da so doslej odposlali okoli 250.000 paketov različnih izdelkov. Po javno dostopnih podatkih je Konverzija, katere večinski lastnik je po novem Studio Moderna, nastala leta 2012. Svoje prihodke je od leta 2014 več kot podvojila – lani so presegli poldrugi milijon evrov, vseskozi poslujejo z dobičkom. Podjetje je registrirano za trgovino po pošti in prek spleta. »Želeli smo preiti na višjo raven in zato iskali strateškega partnerja, zdelo se nam je, da bi bil Studio Moderna zaradi svoje infrastrukture v regiji pravi naslov za našo širitev in da bo to za obe strani zmagovalna situacija,« ocenjuje Koprivnik.