»Luka Koper je preveč pomembno podjetje za Slovenijo, da bi se vsak lahko igral z njim,« so včeraj sporočili iz Gospodarske zbornice Slovenije. Vlado so pozvali, naj končno pripravi jasno strategijo in akcijski načrt, da se bo lahko celotna slovenska logistična veriga, z njo tudi Luka Koper, posodobila čim hitreje in za čim boljšo ceno. Druge akterje v Luki Koper pa prosijo, da pri tem razumno, iskreno in odgovorno sodelujejo. Opozorili so, da se dogodki, ki smo jim bili priča, negativno prenašajo na celotno logistično verigo in povzročajo zadržke pri bodočih strankah ter morebitnih vlagateljih v drugi tir.

Naključje ali ne, konzorcij treh podjetij (Cestno podjetje Gorica, Kolektor Koling in CGP) je prav včeraj začel graditi izvlečni tir iz koprskega pristanišča. V običajnih razmerah obrobno novico je včeraj pospremila celo posebna izjava za javnost predsednika državnega zbora Milana Brgleza. Za izjavo se je odločil zaradi pomanjkanja pozitivnih sporočil, ki bi ljudem vzbujala optimizem. Teh projektov ne moremo dokončati, če se ljudje postavljajo proti temu, pravi v prepričanju, da protesti v Luki Koper niso potrebni. »Skozi celotno razpravo je postalo jasno, da tako vlada kot SMC skrbita za to, da bi se Luka razvijala in da bi se zgradil drugi tir,« je dejal.

Izvlečni tir postal prvi del drugega tira

Iz Direkcije RS za infrastrukturo so včeraj sporočili, da izvlečni tir dejansko predstavlja prvi kilometer gradnje drugega tira med Divačo in Koprom. Po informacijah na njihovi spletni strani se bo z njim povečala zmogljivost proge z 82 na 85 vlakov na dan, kar na leto pomeni slab milijon ton več prepeljanega tovora. Dobrega 1,2 kilometra dolg odsek tira med Koprom in Dekani bo omilil ozko grlo na železniškem omrežju ter pristanišču olajšal pot v notranjost države.

V Luki Koper so pozdravili vsakršno vlaganje v železniško infrastrukturo, poudarili pa so, da uradnih podatkov o večji pretočnosti prometa nimajo. »Po nekaterih informacijah naj bi prispeval k večji prepustnosti proge Divača–Koper, po drugih pa naj ne bi bilo nekega vpliva na današnje zmogljivosti,« so včeraj pojasnili v Luki, kjer raje kot o prvih kilometrih drugega tira govorijo o nastavku za drugi tir. Šele ta bo namreč tisti, ki bo koprskemu pristanišču dejansko omogočil nadaljnji razvoj.

Ne bodo se zadovoljili z deklarativnimi izjavami

Odgovore o vladnih načrtih, ki bi lahko vplivali na rast pristanišča, od predsednika vlade pričakujejo tudi zaposleni v Luki. Po četrtkovem pogovoru v vladni palači so sporočili, da deklarativne izjave o Luki kot strateški državni naložbi in drugem tiru kot prioritetnem projektu te vlade niso dovolj. »Te ponavljajoče se izjave in morda celo zaveze iz državnih dokumentov namreč ne zagotavljajo, da se ne bosta spreminjala veljavna koncesijska pogodba in model upravljanja pristanišča, kar pogojuje nadaljnje uspešno poslovanje naše družbe,« so opozorili zaposleni. Do septembra pa so državi podaljšali rok, da Luki Koper izda vsa soglasja za nove površine in nove vhode v pristanišče. »Tako bomo najhitreje in najbolje povečali donose, kar zahtevata tudi vlada in Slovenski državni holding,« so dodali.