Gre za računalniški vid (ang. computer vision, op. p.), enako tehnologijo, kot jo uporablja facebook, da zazna, kdo je na fotografijah, uporabljena pa je tudi v avtomobilih, ki vozijo brez naše pomoči.

Čeprav si pri uporabi filtrov včasih močno želite, da bi lahko svetniški sij, ki tako lepo poudari barvo vaših oči, nadeli tudi svojemu hišnemu ljubljenčku, to ne gre. Kako snapchat torej ve, kateri del, zajet v objektiv, je človeški obraz? Identificira ga s posebnim algoritmom, ki zazna kontraste med svetlimi in temnimi deli slike, izračuna vrednosti slikovnih pik in tako ugotovi, kaj je obraz in kaj ni.

Za to, da ste s pomočjo filtrov v trenutku lahko brezhibno naličeni, pa mora tehnologija zaznati tudi poteze vašega obraza. To stori s pomočjo statističnega modela oblik obraza, ki so ga ustvarili tako, da so ročno označevali obrazne poteze na tisočih fotografijah obrazov ljudi.

Potem ko snapchat zazna obrazne poteze, so te uporabljene kot koordinate, ki ustvarjajo mrežo, nekakšno tridimenzionalno masko, ki sledi premikom in se lahko prilagaja oddaljenosti obraza od objektiva.

Glavne značilnosti tehnologije, ki se skriva za zabavnimi snapchatovimi filtri, niso nič novega, novo pa je to, da jih lahko uporabljamo v trenutku, ko videoposnetek snemamo, ne pa šele, ko je ta že posnet.