Oblikovalec Peter Movrin, ki ga poleg zlate ribice v akvariju, volnenega puloverja in odlične kave navdušuje moda, je nase in na svoje delo v tujini domačo javnost opozoril s kreacijo, ki jo je z izidom albuma Artpop nosila pevka Lady Gaga, sicer tudi Versacejeva muza. Čeprav se je Movrin javnosti prvič predstavil že leta 2008 in o njem pišejo svetovni mediji, razstavljal pa je tudi že na dveh modnih bienalih, MoBA Arnhem na Nizozemskem in Talent 2009 Eindhoven, ga odziv slovenske javnosti v povezavi s kontroverzno pevko ni presenetil. »Ljudje se lažje povezujejo z glasbo, zato tudi raje pišejo o tem kot o uspehih mladih oblikovalcev na modnem bienalu,« pove Movrin. O nadaljnjem sodelovanju s pevko pravi: »Sodelujem, vendar pa je, kot je razvidno z njenega profila na instagramu, z eno nogo že v pokoju, saj je postala prava poljedelka, ki na njivi rada pobira krompir, po drugi strani pa se blišču še vedno ne more povsem odreči. Drugače pa je super.«

Spremlja ga modna biblija

Movrin, ki je v svoji kratki karieri že osvojil nekaj nagrad, je sodeloval tudi pri ustvarjanju kostumov za film Igre lakote, v enournem intervjuju pa je navdušil tudi Louis Wilson, letos umrlo britansko profesorico modnega oblikovanja, ki ga je takoj sprejela na slovito londonsko šolo CSM (Central Saint Martins College of Art and Design), kjer bo leta 2017 končal že svoj drugi magisterij. Na njegovo delo pa je na enem od modnih dogodkov v Milanu postala pozorna tudi Anne Wintour, urednica ameriške izdaje modne biblije – revije Vogue.

»Zagotovo je veliko odrekanja in ogromno trme,« pove Movrin, ki odkrito prizna, da te moda zelo hitro posrka vase. »Ne gre za osemurni delovnik. Gre za službo, ki te navdihuje 24 ur na dan, 7 dni v tednu, vedno se transformiraš v nove sveže ideje. Tudi pri izbiri materialov, s katerimi ustvarjaš modne zgodbe. »Same forme me zanimajo do te mere, ko se zgodijo deformacije in manipulacije materiala, polaganje kosov na lutke, kasneje na telo. Še vedno rad raziskujem, tudi z materiali,« pove. Na vprašanje o preprogi za kopalnico kot blagu za modno kreacijo odgovori: »Morda se ljudem zdi nenavadno, pa vendar jih po drugi strani ogromno nosi poliester. Isti material, le druga struktura.«

Sodelovanje s Kopitarno Sevnica

Kljub vsemu pa pri Petru njegove kreacije ostajajo umetnost, ki počasi dobiva tudi visoko tržno vrednost. »V času študija sem se trudil raziskati čim več form, kaj ti jih obleka ponuja na telesu. Ko tega ne potrebuješ več, greš s svojo zgodbo naprej. Raziskuješ novo zgodbo, se približaš telesu, uporabnosti in tudi kolekcije so zato bolj nosljive.« Upravičeno pa je mladi modni oblikovalec ponosen tudi zaradi sodelovanja z enim od redkih še živečih modnih podjetij pri nas Kopitarno Sevnica, kjer so Movrina povabili k sodelovanju. »Že konec maja, v začetku junija bodo čevlji, narejeni po mojem dizajnu, razstavljeni na njihovih prodajnih policah, zelo lepo pa je bila sprejeta tudi kolekcija Capsule, ki jo je bilo mogoče kupiti v trgovini s konceptom Pentlja.«

Razlog, zakaj je sodelovanje z mladimi, ambicioznimi oblikovalci tako redko, Movrin vidi predvsem v strahu in otopelosti. »Možnost, da se podjetje in oblikovalec združita, seveda je, vendar je prva naloga – po navadi žal samega oblikovalca, da podjetje nauči pomembnosti sodobnih komunikacijskih kanalov, kot sta denimo facebook ali instagram. Kajti tudi če imaš še tako kakovosten in moden čevelj, ti žal vložek v dizajn ne pomaga, če ga ne znaš približati ljudem,« pove Movrin, ki mu na modni na poti veliko pomaga in svetuje Metod Črešnar, ki se je kot samostojni oblikovalec, stilist in kostumograf preizkusil že v številnih domačih in tujih projektih, zadnje čase pa veliko časa nameni tudi mentorstvu in svetovanju. »Tudi Črešner je končal londonski CSM in tako se mi zdi, da izkušnja, ki smo jo dobili tam, pomaga. Tudi lažje je delati z nekom, ki občuduje in razume modo in ima navsezadnje izkušnje tudi z marketingom. Ves čas pa bi delal tudi z Natašo Čagalj, eno najbolj uspešnih in spoštovanih ljudi v svetu mode, ker je enostavno genialna kot oseba in oblikovalka trenutno za znamko PORTS 1961.«

Muza je bela lutka

In ker za vsakim velikim umetnikom stoji muza, Movrin v smehu odgovarja: »Moja ustvarjalna muza je bela lutka, na katero polagam kose oblačil. Seveda pa so tudi različni modeli, ljudje, ki me navdihujejo. Tako Valerie Von Sobel in pred kratkim preminula Zaha Hadid.« Zagotovo pa jih bo po končanem tednu mode, ki bo pod imenom Mercedes-Benz Fashion Week Ljubljana v prestolnici potekal med 22. in 24. majem, še več. Poleg Movrina bodo namreč v Cankarjevem domu svoje kolekcije jesen-zima 2016 predstavili še AKULTURA, Charlie design, Cliché, Marjeta Grošelj, IVANMAN, Natasa Persuh, Sari Valenci, Spirit by T. B., Tanja Zorn, SENS.

Kaj točno lahko pričakujemo od Movrina, nam ni uspelo natančno izvedeti. »Kolekcija še vedno nastaja in glede na izkušnje bom zadnje šive delal še na manekenki, ki bo kreacijo predstavljala. Težko je, ko imaš ob sebi majhno, a zvesto ekipo. So pa tudi doma še ljudje, kot denimo Darja Renčelj iz podjetja Luma, ki je z odličnim metrskim blagom podprlo kolekcijo. Pa vendar verjamem, da nam bo uspelo. V enem trenutku se enostavno moraš odločiti in izbrati kreacijo, za katero bo stalo tvoje ime.«