V programih Televizije Slovenija je v zadnjih dneh in tednih mogoče zaslediti tudi oglase združenja Sazas. Na vprašanja, zakaj so se odločili za tokratno kampanjo oziroma kakšen je njen namen, so nam na Sazasu odgovorili, da izvajajo različne promocijske aktivnosti, ki so namenjene spodbujanju zakonite rabe glasbenih avtorskih del. »Predvajanje oglasov na Televiziji Slovenija je le ena izmed promocijskih aktivnosti, ki splošno javnost nagovarja o pomenu učinkovite avtorske zakonodaje,« so še med drugim zapisali v kolektivni organizaciji, ki so jo konec lanskega leta zaradi sumov storitve kaznivih dejanj zlorabe položaja ali zaupanja pri gospodarski dejavnosti, izneverjanja in pranja denarja obiskali kriminalisti.

Na Sazasu skopi z informacijami

Na vprašanji, koliko denarja je Sazas porabil za oglaševalsko kampanjo, tako za izdelavo oglasov kot za zakup oglasnega prostora, in ali so ti oglasi predvideni po sodni poravnavi, ki sta jo lani sklenila Sazas in Radiotelevizija Slovenija, nam direktor združenja Blaž Rant ni odgovoril. »Številka o strošku promocijskih aktivnostih, ki jo navajate, je absolutno absurdna in jo kategorično zanikamo. Vsi stroški, vključno s stroški za promocijo, so del letnega načrta združenja Sazas, ki ga za vsako leto potrdi najvišji organ našega združenja, zbor članov,« je Rant pokomentiral informacije, ki krožijo v javnosti, da naj bi Sazas za oglaševalsko kampanjo na javnem servisu porabil okoli 400.000 evrov.

So pa bili o tokratnem sodelovanju med Radiotelevizijo Slovenija (RTVS) in Sazasom zgovornejši na Kolodvorski, kjer so nam pojasnili, da se »predvajanje oglasov nanaša na sklenjeno sodno poravnavo«. »Sazas lahko na podlagi sodne poravnave v letu 2016 izkoristi oglaševanje oziroma druge storitve RTV Slovenija po ceniku brez popustov v maksimalni vrednosti 300.000 evrov,« so bili konkretni na javnem servisu, kjer takšen dogovor ocenjujejo kot »ekonomsko ugoden«. »S tem ravnanjem smo RTV Slovenija prihranili znatna finančna sredstva,« še dodajajo.

Storitve v vrednosti 300.000 evrov na leto

Spomnimo, da sta RTVS in Sazas lani sklenila sodno poravnavo glede uporabe avtorskih glasbenih del za obdobje od leta 2005 do 2014, in sicer v višini 4,7 milijona evrov, nadzorni svet RTV Slovenija je zato sprejel tudi sklep, s katerim je dovolil prodajo delnic Eutelsata. A kot je razvidno iz vsebine sodne poravnave, v njej oglaševanje ali druge storitve niso omenjene. Omenjeno je zgolj, da mora javni servis predvideni znesek nakazati Sazasu v dveh obrokih, in sicer v zneskih 2,3 in 2,4 milijona evrov.

Na Kolodvorski pojasnjujejo, da je sodelovanje v obliki oglaševanja in drugih storitev (ozvočenje, uporaba studiev...) v sodni poravnavi »opredeljeno v točkah, ki niso informacije javnega značaja«, saj je bila vrednost poravnave višja od omenjenih 4,7 milijona evrov. »Ceno poravnave smo zbili tako, da bomo en del dogovora oddelali,« je še slišati na javnem servisu. Po naših informacijah bo lahko tako Sazas v naslednjem obdobju izkoristil za 300.000 evrov tovrstnih storitev na leto, medtem ko je bilo že lani takšno sodelovanje vredno 100.000. Za koliko let velja tak dogovor, na Kolodvorski ne pojasnjujejo.