Ko je Netflix pred tremi leti lansiral prvo spletno serijo, je bilo vsem v hipu jasno, da gre tokrat zares. Hiša iz kart se je pod produkcijskim vodstvom režiserja Davida Fincherja, z uveljavljenimi režiserji posameznih epizod ter Kevinom Spaceyjem in Robin Wright v glavnih vlogah v hipu zrinila v prvo ligo serij, da izključno za splet posneta serija lahko konkurira produkciji velikih televizij, pa so v letu, ki je sledilo, dokazovale gledanost in nagrade. Ameriško priredbo istoimenske britanske politične drame si je prvi konec tedna ogledalo deset odstotkov oziroma tri milijone takratnih naročnikov Netflixa, sledile pa so še štiri nominacije za zlati globus in devet nominacij za emmy, česar svet serij, posnetih izključno za splet, še ni doživel.

Dve leti pozneje je bila Hiša iz kart še vedno eden od paradnih konjev Netflixa, kako bo z njenim statusom v prihodnosti, pa bo jasno že 4. marca, ko bo v Netflixov katalog prišla nova, četrta sezona.

Narkokralji in drugi zadetki

Dejstvo je, da na Netflixu, ki je po Hiši iz kart pohitel tudi z drugimi serijami lastne produkcije, kot je na primer popularna zaporniška črna komedija Oranžna je nova črna, še nikoli ni bilo tako živahno kot v zadnjem letu. In česa iz Netflixove originalne produkcije, v katero spada tudi vojna drama Beasts of No Nation, ki se je kot prvi celovečerni film, posnet za splet, uvrstil v tekmovalni spored (beneškega) filmskega festivala, ne gre spregledati? Prav gotovo ne serije Narcos, v kateri je Jose Padilha impresivno avtentično poustvaril boj proti mamilarskim kartelom v Kolumbiji v 80. letih s Pablom Escobarjem na čelu, drami pa z arhivskimi posnetki dodal dokumentarno vrednost, medtem ko se je brazilski igralec Wagner Moura posebej za vlogo Escobarja naučil španščine.

K Netflixu sta lani pristopila tudi avtorja Matrice Andy in Lana Wachowski, ki sta se v svojem transcedentalnem odklopu Sense8 odločila preizkušati potrpežljivost gledalcev. In vsaj po mnenju nekaterih zadela v polno. Tisti, ki ju po koncu serije o med seboj mentalno povezani skupini ljudi, ki na trenutke odjadra tudi v skupinsko erotiko, niso odpisali, so nad njunim eksperimentom navdušeni, čeprav ga morda ne razumejo prav dobro, Netflix pa je tako kot za Narcos tudi za Sense8 prižgal zeleno luč za drugo sezono. Mi je ne bi.

Pet različnih serij za Marvelov svet

Bi pa to zagotovo storili z dvema novima serijama, ki ju je navdihnil Marvelov svet superjunakov. Maščevalni Daredevil in zapita Jessica Jones, ki ju njune napake delajo veliko bolj temačne, predvsem pa veliko bolj človeške od superjunakov na velikem platnu, sta del pakta med Disneyjem in Netflixom, po katerem bodo kar štirje Marvelovi junaki zaživeli v svojih serijah. Poleg Jessice Jones in Daredevila, ki je z izjemno koreografiranimi prizori ter drzno zgodbo in režijo takoj postal nov Netflixov hit in prepričal skoraj 11 odstotkov naročnikov oziroma sedem milijonov gledalcev, bosta na Netflix prišli še seriji o Marvelovem Iron Fistu in Lucu Cageu ter miniserija The Defenders, vse pa se bodo vsaj delno prepletale med seboj.

Hišo iz kart je lani tako kot Daredevil prehitela tudi nova komedija Unbreakable Kimmy Schmidt o dekletu, ki, potem ko se osvobodi kulta, zaživi novo življenje v New Yorku, še bolj udarna pa je satirična animirana komedija BoJack Horseman o počlovečenem konju, ki ga 20 let po uspešni karieri v TV-komediji Horsin’ Around iz samopomilovanja in popivanja naplavi v Hollywood. Če prisegate na zgodovinske drame, velja poskusiti še z Marcom Polom, medtem ko, čeprav po gledanosti ne dosegata drugih Netflixovih hitov, vaše brezplačno enomesečno obdobje testiranja Netflixa zagotovo ne bi smelo miniti brez družinske drame Bloodline in dokumentarne miniserije Making a Murderer, s katero je Netflix dokazal, da TV-mreži HBO, ki svoje ponudbe ne deli z drugimi, lahko konkurira tudi na tem področju. Dela bo, skratka, za en mesec vsekakor dovolj.