V pričujoči obliki je kuga na cestah sicer približno tri leta, kar še zdaleč ni veliko. A ker smo na področju športnih terencev priče največjemu razmahu vedno novih modelov, ki se širijo kot kuga (ja, mimo prispodob z njenim imenom pač ne gre), se ta 4,52 metra dolg avtomobil ne uvršča več med oblikovno najatraktivnejše. Da ne bo pomote – prav nič mu ne manjka, oblikovan je skladno, a na cesti z njim pač ne boste izstopali. Podobna je bila zgodba pri testnem avtomobilu tudi v notranjosti. Upravljanja z vsemi funkcijami se uporabnik sicer hitro navadi, saj je vse logično, a ko smo enkrat preizkusili novejše Fordove avtomobile z novim sistemom »sync 2« (mimogrede: tudi pri kugi je že na voljo), je bil »povratek nazaj« toliko težji – zmotijo predvsem majhni in preštevilni gumbi, pa tudi za današnje razmere zares majhen zaslon na sredini armaturne plošče. Sicer gre pri vsem skupaj bolj za poklicno deformacijo – kdor bo s takšno kugo preživel le malce dlje časa, tovrstnih »težav« ne bo imel. Pa vendar.

No, povsem na ravni najsodobnejših in najboljših, celo nad večino, pa je kuga tam, kjer je za večino tudi najpomembnejše – pri vožnji in voznih lastnostih. Te so za Ford postale že pregovorno dobre, še posebej pa za kugo to velja, če je opremljena z motorjem, s kakršnim je bila testna, in štirikolesnim pogonom. Dvolitrski turbodizelski primerek s 180 konji (132 kilovati) se namreč ob asistenci natančnega 6-stopenjskega ročnega menjalnika izkaže v vseh pogledih – je odziven, prožen, zmogljiv (pospešek 9,2 sekunde do 100 km/h in končna hitrost 202 km/h sta najboljša dosežka med vsemi kuginimi motorji, ki so na voljo pri nas), ob tem pa tudi varčen, saj nam je, navkljub omenjeni moči in dejstvu, da gre za dobrih 1700 kilogramov težak avtomobil, na 100 kilometrov porabil 7,4 litra dizelskega goriva.

Odlično lego na cesti, odzivnost volanskega mehanizma in splošen občutek za volanom med vožnjo kuga seveda premore tudi s šibkejšimi motorji, a v našem primeru je poskrbela še za dodaten kanček užitka, za nasmeh na ustih, ki ga pred prvo vožnjo ne bi pričakovali. Seveda je k dobremu počutju pripomogel tudi bogat paket opreme titanium, ki premore vse nujno in še kaj več. Z njim ford kuga 2,0 TDCi 180 KM stane 30.760 evrov, pri čemer pri Fordu nudijo tudi stalne popuste okrog treh tisočakov. S tem pa je kuga tudi cenovno resen kandidat v zares širokem krogu tekmecev.