Medtem ko na Direkciji RS za infrastrukturo še pregledujejo prispele ponudbe za prvi del širitve Dolenjske ceste v zoženo štiripasovnico in na ta račun minister za infrastrukturo Peter Gašperšič nabira politične točke pri županih iz ribniško-kočevskega konca, so v Koaliciji za trajnostno prometno politiko predsednika vlade Mira Cerarja z javnim pismom opozorili, da pri reševanju prometnih zagat na Škofljici ne upoštevajo lastne prometne strategije in načel Evropske unije o trajnostni mobilnosti.

Po mnenju koalicije se je ministrstvo za infrastrukturo težav na Dolenjski cesti lotilo po starih vzorcih – s povečanjem pretočnosti osebnega prometa – ki so sedanje težave pravzaprav povzročili in ki dolgoročno ne rešujejo prometnih zagat, temveč jih celo zaostrujejo. Hkrati so prepričani, da je upanje o večji pretočnosti z gradnjo štiripasovnice lažno, saj se bodo prometni zamaški z ene točke zgolj premaknili nekaj sto metrov naprej – na Pijavo Gorico.

V pismu – med drugimi so ga podpisali ljubljanski podžupan Janez Koželj, Tadej Brezina iz dunajskega prometno-tehniškega inštituta, Aljaž Plevnik iz Urbanističnega inštituta RS, Tomaž Guzelj iz podjetja PNZ in Andrej Cvar iz podjetja City Studio – so predsednika vlade opozorili, da načrtovana ureditev Dolenjske ceste ne upošteva niti dejstva, da ta cesta ni le tranzitna prometnica, ampak jo lokalno prebivalstvo uporablja za dnevne opravke. »Dolenjska cesta je tudi osrednja urbana hrbtenica Lavrice in Škofljice. Nova rešitev mora zagotoviti varen in širok pločnik za pešce in kolesarsko stezo neposredno ob cesti. Domačinom mora ponuditi boljšo kakovost življenja, kot jo ponuja obstoječe stanje,« je povedal koordinator Koalicije za trajnostno prometno politiko Matej Ogrin.

Počakati na avtocestni priključek Šmarje - Sap

V koaliciji so še opozorili, da bo Dars v kratkem zgradil polni avtocestni priključek Šmarje - Sap, ki naj bi preusmeril del tovornega prometa in zmanjšal osebni promet na Dolenjski cesti, kar bi lahko v veliki meri rešilo sedanje prometne težave. Zato je po njihovem mnenju edino smiselno nadaljnje ukrepe prenove Dolenjske ceste vezati na učinke omenjenega avtocestnega priključka. Rešitev sicer vidijo v hitrejšem in učinkovitejšem javnem prevozu, rumenih pasovih ter zmanjševanju potovanj z osebnimi avtomobili v Ljubljano, kar bi po njihovem prepričanju dosegli z uvedbo dodatnega reverzibilnega pasu, ki se spreminja v smeri prometnih konic. Vladi med drugim tudi predlagajo, naj preveri, v kolikšni meri se lahko škofljiške prometne tegobe razrešijo z vzpostavitvijo primestnega taktnega železniškega prometa med Grosupljem in Ljubljano.

Na petkovem sestanku z župani iz ribniško-kočevske regije je minister Gašperšič poudaril, da bodo prvi del zožene štiripasovnice do Lavrice lahko začeli graditi že v začetku 2016. Denar je po besedah ministra zagotovljen. Za odsek med Lavrico in Škofljico pa bodo do konca leta naredili natančen terminski načrt.