Medtem ko Bojan Požar in Joc Pečečnik prek medijev razčiščujeta, kdo je kriv za propad medijskega projekta Delo Revije, na NKBM odločitve glede blagovnih znamk očitno še niso sprejeli. »Odločitve v zvezi s prihodnostjo blagovnih znamk bo družba KBM Leasing sprejela na osnovi temeljite preučitve novih okoliščin in skladno z načeli dobrega gospodarjenja s premoženjem družbe,« na vprašanji, kdaj in na kakšen način bo stekel vnovičen postopek prodaje blagovnih znamk, odgovarjajo na mariborski banki. Nekateri naši sogovorniki iz založniških vrst so sicer prepričani, da se večina revij (Jana, Naša žena, Stop, Lady…), nekatere med njimi tudi s 40-letno tradicijo, ne bo nikoli več vrnila na prodajne police.

Nemogoča sanacija

NKBM je pred dobrimi štirimi leti za poplačilo nekaj več kot deset milijonov evrov zasegla blagovne znamke Dela Revij Mateja Raščana, jih prodala KBM Leasingu, ta pa jih je dal v najem družbi Salomon. Tedaj je bila do zadnjega v igri za najem znamk tudi izdajateljska hiša Adria Media (Playboy, Elle, Nova, Story, Cosmopolitan…), ki pa k letošnjemu prodajnemu postopku, v katerem je nepričakovano »zmagal« Požar, ni bila povabljena. Lastnik in direktor založniške hiše Adria Media Tomaž Drozg zdaj pravi, da jih nakup blagovnih znamk ne zanima več.

»Ker revije od septembra ne izhajajo več, je njihov položaj nemogoče sanirati. Ali drugače, najti bi se moral nekdo, ki bi bil pripravljen vložiti ogromno sredstev v ta projekt. Če nimaš potrebne infrastrukture za izdajanje revij, izgubiš namreč še nekaj mesecev, da zaženeš projekt,« pojasnjuje Drozg, ki tudi ne verjame, da bi blagovne znamke zdaj zanimale koga iz tujine. K temu dodaja: »Skupina Krater je z uničenjem starih revij in izdajanjem novih po nižji ceni razdejala revijalni trg, pri tem pa je ni nihče ustavil.«

Da NKBM blagovnih znamk ni že pred leti ustrezno zavarovala, poudarja tudi medijski strokovnjak Marko Milosavljević. Kot je znano, je KBM Leasing sicer vložil tožbo zoper družbo Salomon, ker je ta »še v teku odpovednega roka pogodbe začela izdajati konkurenčne revije«, do česar pa je po mnenju naših sogovornikov prišlo prepozno. Neuradno naj bi želeli s tožbo doseči prepoved izdajanja določenih revij. »Vprašanje je, zakaj je NKBM k nakupu povabila zgolj tri podjetja, pri čemer dve sploh nista večja akterja na slovenskem medijskem trgu, in zakaj se ni odločila za mednarodni poziv,« pravi Milosavljević. Ob tem opozarja, da na revijalnem trgu trenutno vlada izjemna konkurenca, zaradi česar bo NKBM še toliko težje prodala blagovne znamke oziroma jih bo po bistveno nižji ceni. »Bojim se, da so te blagovne znamke uničene,« je prepričan tudi Samo Žargi, direktor družbe Alpress, ki se je pred štirimi leti zanimala za nakup znamk.

Spomladi so bili sicer k oddaji ponudb za nakup povabljeni Bojan Požar, Salomon, ki je do konca letošnjega avgusta tudi najemal omenjene znamke, in podjetje Prima z Matjažem Rakovcem na čelu. Slednji nam je že pred časom dejal, da o tem projektu ne razmišlja več in da je tudi po njegovem mnenju zgodba o revijah z večdesetletno tradicijo najverjetneje zaključena. »Razen v primeru, če bi prišlo do ponudbe za en evro,« je še pripomnil nekdanji šef Triglava.

Na sum korupcije so opozorili KPK

V ofenzivi pa so tudi v družbi Salomon, kjer napovedujejo odškodninsko tožbo zoper NKBM. Po mnenju njenega direktorja Gregorja Repiča »je povsem jasno, da je šlo za prodajni postopek, ki je bil prirejen za znanega privilegiranega kupca«. »Zadeve so zrele za kriminaliste. Na sum korupcije smo že pred časom opozorili KPK, nadzorni svet NKBM, SDH in Apollo (bodoči večinski lastnik NKBM, op. p.). Da je v tem primeru šlo za oškodovanje državnega premoženja, je povsem jasno. Banka je blagovne znamke prodala podjetju z enim zaposlenim in 130.000 evri prometa oziroma, kar je še huje, prodala jih je podjetju, ki še ni bilo ustanovljeno,« prodajni postopek komentira Repič.

Nesojena lastnica blagovnih znamk, družba Princip Media, ki sta jo vzpostavila Požar in Pečečnik, je bila ustanovljena sredi septembra, a se je postopek prodaje blagovnih znamk, kot je znano, zaključil še pred začetkom poletja, ko je KBM Leasing izbral Požarjevo podjetje Lanaka media. Na protikorupcijski komisiji so nam potrdili, da so prijeli prijavo zaradi domnevno sporne prodaje blagovnih znamk. »Postopek v zvezi s tem še poteka,« so pojasnili na KPK.