Sanacija primorske železniške proge, ki je v lanskem žledolomu utrpela obilo škode, se bliža koncu. Potem ko je po desnem železniškem tiru med Logatcem in Borovnico že junija stekel promet z električno vleko, bodo pri Slovenskih železnicah pred začetkom šolskega leta na istem odseku elektrificirali še levi tir. Med Ljubljano in Primorsko bodo tako od ponedeljka znova vozili potniški vlaki.

»V ponedeljek, 31. avgusta, bodo vlaki vozili še po letnem voznem redu, dan pozneje pa bodo začeli voziti po zimskem, ko je za vožnje predvidenih tudi več vlakov. Subvencionirane vozovnice, ki so v prodaji od prejšnjega tedna, lahko dijaki kupijo tudi za potovanja z vlaki proti Primorski in v nasprotno smer,« so pojasnili pri Slovenskih železnicah.

Po katastrofalnem žledolomu, ki je poleg gozdov v največji meri prizadel prav železniško infrastrukturo – med Borovnico in Pivko je bilo vozno omrežje za napajanje električnih vlakov skoraj popolnoma uničeno –, so pri Slovenskih železnicah večino vlakov (izjema so sezonski) proti Primorski nadomeščali s počasnejšimi avtobusi. Tovorni promet pa so reševale v glavnem stare, hrupne dizelske lokomotive, ki so tudi počasnejše in potratnejše.

Pri Slovenskih železnicah so pojasnili, da je v tovornem prometu vsak mesec samo zaradi vožnje dizelskih lokomotiv za približno milijon evrov dodatnih stroškov, dodatno finančno breme pa so predstavljali tudi nadomestni avtobusni prevozi. Čeprav potniški vlaki niso vozili, so ostali stroški njihovega vzdrževanja na približno enaki ravni. Skupno so imeli v lanskem letu pri Slovenskih železnicah za več kot 24 milijonov evrov dodatnih stroškov.