Avtotehna, ki je že nekaj časa v prisilni poravnavi, nadaljuje prodajo svojega premoženja. Potem ko je pred dobrim mesecem dorekla še zadnje podrobnosti o prodaji največjega slovenskega distributerja računalniške opreme Avtera, ki bo pristal v rokah podjetja, povezanega s kranjskim poslovnežem Franjem Žnidarjem, naj bi bila sedaj tik pred prodajo podjetja Comshop.

Sklenitev posla v enem tednu

Kupoprodajna pogodba je že podpisana, sodišče namerava prižgati zeleno luč prodaji, o kateri se mora izreči le še upniški odbor v sestavi NLB, Abanka Vipa, Banka Koper, Raiffeisen bank in Družba za upravljanje terjatev bank (DUTB), ki jo je sodišče pooblastilo za vodenje poslov v postopku prisilne poravnave Avtotehne. Neuradno nam je uspelo izvedeti, da bo postopek predvidoma končan v tednu dni.

Kdo je kupec trgovca z računalniško in drugo tehnološko opremo, za zdaj ostaja skrivnost; po naših informacijah naj bi šlo sicer za manjšega konkurenta iz Slovenije. Prav tako ni znano, kakšna bo prodajna cena, a poznavalec razmer ocenjuje, da bo vse prej kot visoka.

Reševanje podjetja z nevzdržnim modelom

Comshop je podjetje, ki ima že vrsto let zgrešen poslovni model. Prostore za več kot 10 trgovin po Sloveniji najema, vendar te delujejo prej kot izložbe, kjer si potrošniki ogledajo proizvod, nato pa na spletu najdejo ugodnejšo ceno. Mesečno naj bi Comshop letos ustvarjal okoli 20.000 evrov izgube. Avtotehna zaradi lastnih težav Comshopa ne more več reševati. Januarja letos ga je sicer še zadnjič dokapitalizirala, in sicer s konverzijo terjatev v višini 10.000 evrov, toda Comshop naj bi se že ob koncu februarja znova spogledoval z insolventnostjo. Prodaja Comshopa, ki je lani glede na število opravljenih ur povprečno zaposloval 45 ljudi, je torej eden od načinov za preprečitev stečaja podjetja, ki vse od leta 2006 posluje z izgubo, zadnja tri leta pa izkazuje tudi negativni kapital. Še v letih 2008 in 2009, ko so prihodki znašali skoraj 18 in dobrih 17 milijonov evrov, je Comshop posloval s 175.000 evri oziroma dobrim milijonom evrov čiste izgube. Do lani so prihodki usahnili za skoraj deset milijonov evrov, na 8,2 milijona evrov. Čista izguba je ob tem dosegla skoraj 300.000 evrov. Comshop je ob tem izkazoval tudi negativen denarni tok iz poslovanja (EBITDA), ki je dosegel 215.000 evrov, kar pomeni skoraj trikratno poslabšanje v primerjavi z letom 2013.