Ljubljanska mestna uprava želi parkirno cono 3 razširiti vse do obvoznice. Če bodo mestni svetniki na julijski seji potrdili občinski predlog, bo občina po novem lahko kjer koli na javnih površinah znotraj obvoznice uredila plačljivo parkiranje. Trenutno veljavni odlok pobiranje parkirnine s parkomati omogoča v ožjem mestnem središču (cona 1), v Krakovem ter na delu Prul in Bežigrada (cona 2) in na posameznih območjih za Bežigradom, v Šiški, Trnovem, Mestnem logu, Koleziji, Rožni dolini, Poljanah, Vodmatu, Brinju (cona 3).

Območje, ki ga občina namerava na novo opremiti s parkomati, je območje južno od Drenikove ulice med Celovško cesto in železniško progo, so povedali na oddelku za gospodarske dejavnosti in promet. Dodali so, da bodo parkomate postavili predvidoma do konca tega meseca in da ukrepajo na pobudo stanovalcev. Za zdaj še ne vedo, koliko parkomatov natančno bodo postavili, saj se bodo o končnem številu odločili glede na potrebe na terenu.

Parkomati naj bi varovali pred dnevnimi migranti

Na občini so kot lokacijo, kjer nameravajo v bližnji prihodnosti urejati parkiranje, omenili le še območje ob Litostrojski. Glede na to, da predlagani odlok občini omogoča postavitev parkomatov na vseh javnih površinah, nas je zanimalo, ali to nameravajo (dolgoročno) storiti tudi na območjih večjih stanovanjskih sosesk, kjer so parkirišča pogosto urejena na zemljiščih mestne občine, a na to vprašanje nismo dobili odgovora.

Na oddelku za gospodarske dejavnosti in promet zagotavljajo, da plačljiva območja parkiranja urejajo v korist občanov oziroma stanovalcev območij, kjer parkirnih mest čez dan primanjkuje predvsem zaradi dnevnih migrantov. »Izkušnje iz drugih četrtnih skupnosti kažejo, da stanovalci pozitivno sprejmejo ukrepe za urejanje mirujočega prometa. Na tak način lahko stanovalci namreč lažje parkirajo pred svojimi domovi, ne da bi jim parkirno mesto odvzeli dnevni migranti ali tisti, ki v okolici živijo, ne da bi uredili ustrezne dokumente,« so poudarili na oddelku. Stanovalci na območjih znotraj tretje parkirne cone, ki jih občina opremi s parkomati, lahko sicer pridobijo tri parkirne dovolilnice, a morajo za za prvo odšteti 60, za drugo 210 in tretjo 180 evrov. Vozniki brez dovolilnic pa morajo v coni 3 plačati 0,40 evra parkirnine na uro.

Širitve cone 3 nekateri ne podpirajo

Toda stanovalci niso vedno toplo sprejeli parkomatov. Najbolj nezaželeni so bili v Rožni dolini, kjer so jim občani nasprotovali iz več razlogov. Eden izmed njih je bil tudi ta, da so Rožnodolčani pred desetletji s samoprispevkom plačali ureditev tamkajšnjih cest in pločnikov, s čimer naj bi že plačali pravico do uporabe tamkajšnjih parkirnih površin. Zato so od občine zahtevali, naj jim brezplačno izda dovolilnice. A občinska uprava jih ni uslišala.

Občinskemu predlogu o širitvi območij plačljivega parkiranja nasprotujejo v četrtni skupnosti Golovec, nestrinjanje s spremembo območij pa so izrazili tudi v svetniških klubih Združene levice in Nove Slovenije.

Mojca Kucler Dolinar je v imenu NSi zapisala, da nasprotujejo širitvi območij plačljivega parkiranja, dokler občina stanovalcem ne zagotovi dovolj brezplačnih parkirnih mest. Ob tem so v NSi predlagali še, da občina parkomate postavlja le tam, kjer bo pristojna četrtna skupnost s tem soglašala. Širitev tretje parkirne cone bi bila za stanovalce območij, kjer parkirna mesta zasedajo dnevni migranti, sprejemljivejša, če bi občina stanovalcem zagotovila vsaj eno brezplačno parkirno dovolilnico, je v amandmaju k predlogu odloka zapisala vodja svetniškega kluba Združena levica Nataša Sukić.

Podatki javnega podjetja Ljubljanska parkirišča in tržnice, ki upravlja parkomate, kažejo, da te naprave pomenijo dober vir zaslužka. Lani je javno podjetje na območjih časovno omejenega parkiranja pobralo 6,3 milijona evrov parkirnin. Leto prej pa je bila številka predvsem zaradi manjšega števila parkomatov nižja za kar 1,9 milijona evrov, kaže letno poročilo družbe.