Auris. Besedo, ki v latinščini pomeni uho, večina zagotovo najprej poveže z avtomobilom – toyoto auris. Pa čeprav pod poimenovanjem z besedo auris zaradi njenega pomena lahko najdemo tudi ameriškega proizvajalca kakovostnih avdiosistemov, medobčinsko društvo gluhih in naglušnih iz Kranja, švicarsko biofarmacevtsko podjetje, ki se je specializiralo za proizvode, namenjene zdravljenju težav z notranjim ušesom... In še marsikaj.

Da Toyotini razvojniki težav s sluhom nimajo, smo se sicer prepričali že pri predstavitvi druge generacije aurisa, saj je bilo že takrat očitno, da so dodobra prisluhnili željam evropskih kupcev in jim ponudili avtomobil po meri. A kakšna malenkost jim je tu in tam vseeno ušla. No, zdaj, po slabih treh letih, so odpravili tudi te in ponudili še izpiljeno prenovljeno različico iste generacije. Ali je pri tem kdo izmed njih za izboljšanje sluha uporabil kakšen proizvod omenjenega švicarskega podjetja, ne vemo, a dejstvo je, da so kupcem, kritikom in navsezadnje novinarjem očitno še bolje prisluhnili. In na kolesa postavili avtomobila (da, dva, saj sočasno s kombilimuzino predstavljajo tudi prenovljeno karavansko različico touring sports), ki bosta tej generaciji aurisa življenje podaljšala še za nekaj brezskrbnih let.

Sprememb je namreč, glede na to, da gre za tako imenovani facelift, pri novem aurisu precej. Na zunanjosti bo ostro oko tako opazilo zajetnejša odbijača, prav vsakemu pa bo v oči takoj padla spremenjena prednja maska, ki daje celotnemu avtomobilu manj robat in bolj uglajen videz. Bolj uglajena pa je tudi notranjost. Centralna konzola je spremenjena in ima nov na dotik občutljiv zaslon, ki je zaradi posebej ločenih »navideznih« integriranih gumbov videti bolj futuristično. Prav tako je boljši tudi položaj za volanom, nad katerim se (končno!) ne bodo pritoževali niti malce višji. Volanski mehanizem je odziven še bolj kot doslej, prostora pa je enako veliko, saj se medosna razdalja (2,6 metra pri obeh različicah) in prostornina prtljažnika (360 litrov pri kombilimuzini in 530 pri karavanu) nista spreminjali, medtem ko gresta petcentimetrski prirastek v dolžini pri kombilimuzini (zdaj 4,33 metra) in centimeter krajši pri karavanu (zdaj 4,6 metra) predvsem na račun že omenjenih novih odbijačev.

Tudi spremembe med vožnjo lahko opišemo z že uporabljenim pridevnikom – zdaj je namreč bolj uglajena. Podvozje lepše blaži cestne nepravilnosti, zvočna izolacija je boljša, zato je boljše tudi splošno počutje v avtomobilu. In to ne glede na to, s katerim motorjem ga boste vozili. Hibridna različica ne prinaša bistvenih sprememb (skupna moč 136 konjev oziroma 100 kilovatov), poleg nje pa smo temeljito preizkusili še nov 1,2-litrski turbobencinski motor s 116 KM (85 kW), ki zna biti zelo zanimiva izbira. Dizelskim zanesenjakom prav tako ponujajo nov, 1,6-litrski motor s 112 KM (82 kW), medtem ko v ponudbi ostajata tudi že znani 1,4-litrski dizelski motor z 90 KM (66 kW) ter 1,33-litrski bencinski z 99 KM (73 kW).

Uradni začetek prodaje novega aurisa je napovedan za 22. junija, cene se začnejo pri 15.800 evrih, pri čemer bodo vsi naprodaj s konkretnim popustom.

Več fotografij na www.dnevnik.si