Lobist in novi lastnik Večera Uroš Hakl ter njegov oče Boris Hakl nista več solastnika družbe Regal GH, ki upravlja donosne trgovine na brniškem letališču. Polovični lastniški delež sta namreč pred dnevi prodala nemški skupini Gebr. Heinemann, ki je tako postala edina lastnica Regala GH.

Vrednost posla za zdaj ni znana, sprememba lastništva pa v sodnem registru še ni zavedena. Nemci so bili sicer že vse od ustanovitve pred 17 leti solastniki Regala GH, a so imeli doslej le manjšinski lastniški delež. Naložba se je obema dosedanjima lastnikoma že nekajkrat poplačala. V osnovni kapital Regal GH sta namreč Regal Trgovina (v večinski lasti družbe Hakl & Hakl) in Gebr. Heinemann vložila vsega slabih 42.000 evrov, medtem ko sta samo od leta 2008 iz družbe prejela za več kot pet milijonov evrov dividend.

Gebr. Heinemann je bil v Hamburgu ustanovljen že pred 136 leti, njegova trenutna lastnika pa sta Gunnar in Claus Heinemann. Sodeč po podatkih na njihovi spletni strani skupino sestavlja 74 podružnic in holdinških družb v 37 državah, v katerih je več kot 6000 zaposlenih. V letu 2013 je Gebr. Heinemann ustvaril 2,4 milijarde evrov konsolidiranih prihodkov in obvladoval okoli 20 odstotkov evropskega trga prostocarinskih prodajaln. Za primerjavo omenimo, da Skupina Regal GH ustvari nekaj več kot 30 milijonov evrov prihodkov na leto, glavnino dobička pa prispevajo prodajalne na Aerodromu Ljubljana ter na črnogorskih letališčih v Podgorici in Tivtu. Poleg tega Regal GH upravlja prostocarinsko prodajalno v Luki Bar v Črni gori ter devet prodajaln na mejnih prehodih z Avstrijo in Hrvaško, oskrbuje pa tudi več kot 35 veleposlaništev. Leta 2003 je Regalu GH uspelo dobiti tudi posel v Adrii Airways, kjer še vedno opravlja prodajo na vseh njenih letih zunaj Evropske unije.

Spomnimo, da je bil svetovalec družbe Regal GH Peter Marn do nedavnega član nadzornega sveta Aerodroma Ljubljane in eden ključnih zagovornikov gradnje novega potniškega terminala na brniškem letališču. Prav Regal GH bi utegnil imeti velike koristi od novega potniškega terminala, saj je ta predvideval bistveno večje trgovske površine. A načrtovano naložbo v višini skoraj 60 milijonov evrov so tik pred zdajci ustavili nedržavni lastniki Aerodroma Ljubljane, ki so si še pred prodajo nemškemu Fraportu izplačali rekordnih 35 milijonov evrov dividend.

S prodajo deleža v Regalu GH in nekaterih preostalih naložb je po naših analizah Regal Trgovina odplačala vse svoje obveznosti, vse več pa je indicev, da bo družba v naslednjem koraku likvidirana. Na to nakazujejo tudi zadnji posli med Regalom Trgovino in Kompasom MTS. Slednji je uradno še vedno tretjinski lastnik Regala Trgovine. Toda po neuradnih informacijah naj bi Kompas MTS iz lastništva že izstopil, kupnino pa naj bi dobil poravnano z manjšinskima deležema v Panviti in Panviti Mesninah.