Manj kot tri mesece je trajala evforija med zaposlenimi v Revozu. Ko so se po kolektivnem dopustu zaradi božično-novoletnih praznikov vrnili za proizvodne trakove, so doživeli šok. Izvedeli so, da bo v kratkem službo izgubil skoraj vsak sedmi od skupno okoli 3000 zaposlenih.

Z marcem bo namreč novomeška tovarna avtomobilov ukinila polovično nočno izmeno, ki jo je uvedla konec lanskega leta. Če je nova delovna mesta prineslo povečano povpraševanje po novem twingu in štirisedežnem smartu, jih je njihova slabša prodaja sedaj še odnesla. Podatki o povpraševanju po teh novih modelih v začetku letošnjega leta so pokazali, da ne presega prvotno predvidenega. V vodstvu francoskega Renaulta, lastnika Revoza, so zato sklenili, da njegovo obratovanje vrnejo na dve izmeni. Če so v Revozu do zdaj proizvedli po 800 vozil na dan, skupno pa v izteklem letu izdelali malo manj kot 120.000 osebnih vozil twingo II, III, clio II in smart forfour, bodo odslej očitno spet proizvajali po 600 vozil na dan.

Od Revoza se bo moralo s tem posloviti kar 450 delavcev, ki so jih zagotovile agencije za posredovanje. Ker jim bo z ukinitvijo izmene nehala veljati pogodba, to tudi ne bo predstavljalo večjega stroška za Revoz. Po do zdaj znanih informacijah za reševanje njihovega položaja niso predvidena kakšna sredstva, temveč bodo morali zanje poskrbeti v že omenjenih agencijah. So pa v Revozu o načrtovanem odpuščanju večjega števila ljudi že obvestili tamkajšnji zavod za zaposlovanje.

Koliko novih twingov in smartov forfour so nameravali prodati, v Revozu ne razkrivajo, kot tudi ne, koliko so jih dejansko prodali. Po podatkih evropskega združenja ACEA pa je v lanskem letu prišlo do velikega okrevanja trga. Od januarja do novembra je bilo na novo registriranih kar 5,7 odstotka več avtomobilov kot v enakem obdobju leta 2013. Renaultova vozila so zabeležila še višjo, 10-odstotno rast, medtem ko je Daimler zaradi zamenjave modelov prodal 20 odstotkov manj smartov kot v prvih enajstih mesecih leta 2013.

Do odpuščanj bo prišlo kljub temu, da je država odobrila 22,5 milijona evrov visoko subvencijo za projekt proizvodnje novega twinga in štirisedežnega smarta, imenovanega edison. Pri polovični nočni proizvodnji je šlo za dodatne zaposlitve, ki jih dogovor z državo ne predvideva. Omenjena sredstva bodo v Revozu črpali postopoma v prihodnjih letih. Vendarle so predvideni zunanji učinki proizvodnje v Novem mestu višji zaradi davkov, elektrike, vzdrževanja... Tudi sicer so se za izvedbo gradbenih del in posodobitev proizvodnje v veliki meri obračali na slovenska podjetja.

Zato pa zmanjšanje proizvodnje v Revozu pomeni slabo novico za Novo mesto in okoliške občine, ki ravno zaradi lokalnih velikanov, kot sta Revoz in Krka, uživajo eno najnižjih ravni brezposelnosti v državi. Do konca oktobra lani se je znižala na le 11 odstotkov (v Sloveniji v povprečju 12,6-odstotna), kar ne vključuje dodatnega zaposlovanja v zadnjih mesecih v Revozu. O možnostih tistih agencijskih delavcev, ki bodo izgubili službo, pa priča dejstvo, da je v Novem mestu in okolici trenutno razpisanih manj kot 60 prostih delovnih mest, pa še to v raznovrstnih panogah.