Težave, s katerimi se zaradi zastarele opreme sooča nemška vojska, so očitno večje, kot je bilo znano doslej. Nemško obrambno ministrstvo sicer še vedno razglaša, da je mornariška pehota sposobna za izvajanje bojnih nalog, nemški mediji pa poročajo, da se nikakor ne more zanesti na helikopterje.

Marinci naj bi imeli vsega skupaj 43 helikopterjev, 22 tipa sea lynx in 21 tipa sea king. Helikopterji sea linx trenutno ne morejo leteti, saj so pri nekaterih našli razpoke na repu helikopterja, pri čemer naj bi pri vsaj enem od njih napako že odpravili in lahko znova leti. Toda tudi pri drugem tipu helikopterjev so se zaradi starosti pojavile težave in od 21 helikopterjev tipa sea king lahko trenutno letijo le trije.

O tem poroča Hellmut Königshaus, pooblaščenec za vojsko pri nemškem parlamentu, ki je pretekli teden obiskal letalsko eskadro v kraju Nordholz. Vojaki so mu, kot trdijo neuradni viri iz vojaških krogov, predstavili grozljivo stanje svoje opreme; helikopterji so preprosto prestari, da bi jih lahko še učinkovito uporabljali. Medtem ko so še leta 2006 potrebovali od 50 do 60 ur vzdrževanja za uro leta, je sedaj razmerje 1 proti 120. Prve helikopterje sea king so začeli pri nemški vojski uporabljati leta 1975.

Šest helikopterjev služi le za rezervne dele

Pooblaščencu so tako poročali, da lahko vsak čas vzletijo le trije helikopterji tega tipa, šest jih služi le za rezervne dele, če se pri treh aktivnih kar koli pokvari. Več helikopterjev je v stanju, pri katerem bi bila potrebna najmanj tri leta, da bi jih znova usposobili za letenje. Tiskovni predstavnik ministrstva za obrambo je potrdil, da so za vzlet pripravljeni povprečno trije oziroma največ štirje helikopterji.

Po tem, ko se je Königshaus vrnil v Berlin, je na ministrstvu zaprosil, da o slabem stanju helikopterjev lahko obvesti pooblaščence za obrambna vprašanja v poslanskih klubih parlamentarnih strank, kar je v ponedeljek tudi storil. Precej pozno, je komentirala pooblaščenka zelenih Agnieszka Brugger, saj je iz gradiva ministrstva mogoče razbrati, da so razpoke na repu enega od helikopterjev sea kynx Mk88A odkrili že sredi junija, ga vzeli iz prometa in pri pregledu preostalih poleg razpok odkrili še številne druge napake. Najmanj tedaj je namreč že moralo biti jasno, da ne gre le za posamične poškodbe, saj so že leta 2011 na repu enega od helikopterjev omenjenega tipa odkrili 60 centimetrov dolgo razpoko.

Ministrica za obrambo Ursula van der Leyen je bila očitno dobro seznanjena z omenjenimi težavami, saj je sredi poletja na mesto državne sekretarke imenovala Katrin Suder, doktorico fizike, ki je bila pred tem zaposlena pri svetovalnem podjetju McKinsey, ter ji naložila eno samo jasno nalogo: naj vzpostavi red v oborožitvi nemške vojske. Njena naloga je hkrati tudi ta, da ponovno usposobi za letenje vojaške helikopterje. Očitno je, da ta naloga ne bo lahka, saj je večina helikopterjev tipa sea king na tleh zaradi starosti, pri tipu sea lynx pa so težave zaradi razpok na repu. Nemška mornarica trenutno s fregato Lübeck sodeluje v protipiratski misiji Atalanta na Afriškem rogu, njeno delovanje pa je zaradi tega, ker niso mogli vkrcati dveh delujočih helikopterjev, precej okrnjeno, kažejo dokumenti, ki jih je prejšnji četrtek prejela Suderjeva.

Ministrstvo za obrambo takšne očitke zanika in trdi, da fregato podpira eno letalo in da so helikopterji na voljo na drugih ladjah, ki sodelujejo v misiji.