SABMiller, drugi največji svetovni pivovar, je želel s prevzemom nizozemskega Heinekena dodobra premešati karte v boju za prevlado na pivovarskem trgu. V primeru uspeha bi se lahko enakovredno kosal z velikanom AB InBev in se hkrati obvaroval pred morebitnim sovražnim prevzemom s strani največjega svetovnega pivovarja. Vendar mu je načrte prekrižal kar sam Heineken, ki se skupaj z danskim Carlsbergom kot ena zadnjih samostojnih pivovarjev ne nameravata prepustiti tokovom konsolidacije v svetu pivovarstva. Snubljenje SABMillerja so Nizozemci že v kali zatrli.

Heineken, ki je podobno kot Guinness v Dublinu s svojo pivovarno ena glavnih atrakcij v Amsterdamu, je danes na borzi vreden že 34,5 milijarde evrov. Samo letos so njegove delnice zrasle za več kot petino, kar dodatno krepi njegov pogajalski položaj v primerjavi s potencialnimi snubci. Milijarderka Charlene de Carvalho-Heineken, ki ima po izračunih Bloomberga več kot osem milijard evrov vredno premoženje, je največja posamična lastnica Heinekena. Družina Heineken pa obvladuje prek družbe Heineken Holding skupno 50,1-odstotni delež nizozemskega pivovarja. In nič ne kaže, da bi ga želela izpustiti iz rok.

SABMiller, pivovarska skupina s koreninami v Južnoafriški republiki, ki ima danes sedež v Londonu, bo očitno morala najti drug način za spodbuditev poslovanja. V lanskem poslovnem letu je utrpela štiriodstotno znižanje prihodkov, ki so komaj presegli 19,5 milijarde evrov. AB InBev je lani ustvaril skoraj dvakrat več prihodkov (33,4 milijarde evrov), medtem ko je Heineken po skoraj 4,5-odstotni rasti ustvaril že 19,2 milijarde evrov prihodkov. Samo v zadnjih petih letih je povečal prihodke za več kot tretjino.

Oba največja pivovarja sta se v istem obdobju precej težje soočila z novo realnostjo na trgu, ki prinaša skromno rast potrošnje in odliv potrošnikov k vinu in drugim alkoholnim pijačam. SABMiller je v petih letih povečal prihodke za manj kot pet odstotkov, AB InBev pa je rast temeljil predvsem na prevzemih konkurentov. Heineken medtem raste organsko in z izredno učinkovitim trženjem krepi svoj položaj na svetovnem trgu. Skupaj z AB InBevom, SABMillerjem in Carlsbergom tvori četverico, ki obvladuje skoraj 50 odstotkov svetovnega trga piva.

Če bi SABMiller uspel prevzeti Heineken, bi se skoraj podvojil v velikosti in postal verjetno prevelika prevzemna tarča za AB InBev. Neuspešni poskus pa bi lahko pomenil, da je na obzorju nova velikanska združitev pivovarjev. Delnice SABMillerja so kljub slabšim poslovnim rezultatom posledično letos zrasle že za več kot četrtino. Vrednost skupine se je s tem povzpela na 90 milijard dolarjev. Združitev AB InBeva in SABMillerja bi ustvarila 270 milijard dolarjev vredno skupino, vendar bo tudi ta posel vse prej kot preprost. Približno 40 odstotkov SABMillerja je v rokah južnoafriške vlade, tovarne tobaka Altira in vplivne južnoafriške družine, ki ne kažejo navdušenja nad prodajo.