Avtomobili, delno parkirani na pločniku, delno na aprila letos zarisani kolesarski stezi na Šuštarjevem nabrežju, so vsakodnevni problem zaposlenih na tamkajšnjih zdravstvenih ustanovah. »Ker je to intervencijska pot, nepravilno parkiranje onemogoča dostop intervencijskim vozilom,« so že pred dobrim letom dni opozorili na Onkološkem inštitutu in poudarili, da so skupaj z ljubljanskim UKC in medicinsko fakulteto že leta 2008 na MOL naslovili pobudo za reševanje te problematike s konkretnimi predlogi. Z mestne občine so takrat prejeli pojasnilo, da so predlagane rešitve ustrezne, a izvedljive šele po koncu gradnje Fabianijevega mostu.

Nova ureditev julija

Po odprtju mostu, ta je bil dokončan pred dvema letoma, so na občini napovedali ureditev enosmernega prometa in postavitev potopnih količkov, načrte pa naj bi uresničili ta mesec. »Stebrički so postavljeni, nadzor dostopa je vgrajen, prometni znaki so postavljeni, a trenutno obrnjeni vstran, ker še ne veljajo. Zagotovljeni so torej vsi pogoji za zagon sistema in uveljavitev prometnega režima,« so sporočili z občinskega oddelka za gospodarske dejavnosti in promet. Dvosmerni promet bo tako potekal od Vrazovega trga do uvoza h Kliniki za otorinolaringologijo in cervikofacialno kirurgijo, medtem ko bo od Materinskega mostu do klinike promet motornih vozil potekal enosmerno proti Vrazovemu trgu.

Nova ureditev prometa sicer še ni vzpostavljena, veljati pa naj bi začela po tem, ko bodo na občini pridobili uporabno dovoljenje za novo brv. Ta kot podaljšek Potočnikove ulice že povezuje Poljanski nasip in Šuštarjevo nabrežje, v prihodnje pa se bo imenovala Lipičeva brv. V občinski službi za razvojne projekte in investicije upajo, »da bo upravna enota na podlagi uspešno izvedenega tehničnega pregleda izdala uporabno dovoljenje v sredini julija«.

Kolesarji v obe smeri

Že sredi aprila so na Šuštarjevem nabrežju zarisali tudi novo kolesarsko stezo. Ta je v smeri proti Materinskemu mostu zarisana v celoti in označena z značilno rdečo barvo, medtem ko so v nasprotni smeri na voznem pasu zarisani le beli znaki koles, ki voznike opozarjajo, da si to stran cestišča delijo s kolesarji. »Cestišče je dovolj široko le za zaris steze v eno smer, in sicer ob pogoju, da bo promet na preostalem delu cestišča enosmeren. V tem primeru je dovolj, da se zariše steza samo v nasprotno smer od poteka ostalega prometa, saj lahko kolesarji po enosmerni ulici v smeri vožnje vozijo z ostalimi vozili,« so še pojasnili na oddelku za gospodarske dejavnosti in promet ter poudarili, da zaradi samodejnih dvižnih stebričkov na obeh koncih ulice, ki bodo dostop do ceste omogočali le nekaterim vozilom, prometa na tem delu nabrežja ne bo veliko.

Do vzpostavitve enosmernega prometa bodo redni nadzor nad morebitnimi prekrškarji opravljali mestni redarji. Zaradi pobude inšpekcijskih služb ter pritožb pešcev in kolesarjev so na nabrežju že v maju pričeli s poostrenim nadzorom in 19. maja izdali petindvajset opozoril ter dve obvestili o prekršku za vozila, ki so neposredno ovirala dovoz do objekta. »Dan kasneje sta bili v prekršku parkirani le še dve vozili,« so zapisali na mestnem redarstvu.