Za že tako prezadolženimi slovenskimi smučišči je zelo slaba zimska sezona, zato si marsikje obetajo dodaten prihodek od poletne sezone, ki bi vsaj malo omilil izpad zaradi slabe zime. A naša smučišča ustvarijo le od 10 do največ 15 odstotkov vseh prihodkov poleti. Za primerjavo – v zadnjih letih gorska turistična središča v Avstriji poleti zaslužijo že skoraj polovico denarja. Slabše je v Italiji, a tudi tu se vsako leto bolj posvečajo poletnemu turizmu.

Včasih na poletno sezono niso niti mislili

S poletno ponudbo se že nekaj let trudijo na Krvavcu, kjer so začeli z adrenalinskim družinskim parkom. »Rakova rana našega smučišča je ta, da nimamo dovolj prenočitvenih kapacitet. Lani smo kupili hotel Krvavec in tu je naša priložnost za poletje – da goste privabimo z dodatno gostinsko in prenočitveno ponudbo in jih prepričamo, da ostanejo več kot le en dan,« je dejal direktor Krvavca Srečko Retuznik. V najboljših letih so pozimi na Krvavec prepeljali 220 tisoč smučarjev, zato jim o poletni sezoni niti ni bilo treba razmišljati. Razmere so se zdaj korenito spremenile, zadnjo zimo so imeli 150 tisoč smučarjev. Manko bo poleti težko nadoknaditi. »Za zdaj smo zadovoljni že, če lahko pokrijemo fiksne stroške, ki jih imamo seveda tudi poleti. Naš cilj je, da bi poleti ustvarili četrtino skupnega prometa, da bi dosegli sosede v Avstriji, pa bi bila potrebna še kakšna dodatna vlaganja,« je ocenil Retuznik.

Za precej dobro idejo se je izkazala tudi »večerja na zajli«, ko v sodelovanju z gostilnama Jezeršek in Krištof pripravljajo večerje, ki jih gost poje v – gondoli. »Priznam, sprva je šlo le za marketinško potezo, mislili smo, da bomo organizirali eno ali dve večerji, potem je bilo povpraševanja toliko, da smo v enem letu našteli kar tisoč gostov,« je dejal direktor Kulinarike Jezeršek Martin Jezeršek.

Podjetje RTC Krvavec je imelo po zadnjih podatkih lani tri milijone evrov prihodkov, poslovali so s »pozitivno ničlo«, imajo pa osem milijonov evrov obveznosti. Lastnik, zreški Unior, Krvavec tako kot Roglo in Terme Zreče, prodaja. Dejstvo je, da celotnega turizma Unior ne bo prodal v enem kosu, tako da se bo Krvavec verjetno, če že, prodal posebej.