Pripadniki Državne enote Civilne zaščite za varstvo pred neeksplodiranimi ubojnimi sredstvi in potapljači Enote za tehnično potapljanje pri Upravi RS za zaščito in reševanje (URSZR) so v petek po premestitvi morskih min izvedli tudi identifikacijski postopek letalske bombe kalibra 250 kilogramov, ki se nahaja v območju potopljene vojaške ladje Maona na globini 21 metrov v Piranskem zalivu, so zapisali na URSZR.

Na torkovi seji operativne pomorske koordinacije pa so nato sklenili, da bodo bombo razstrelili na kraju najdbe v morju takoj, ko bo glede na vremenske in druge pogoje uničenje mogoče. Do uničenja je na kraju najdbe prepovedano sidranje, potapljanje in lovljenje rib, ob tem opozarjajo na upravi za zaščito in reševanje.

Identifikacija je namreč pokazala, da gre za letalsko bombo ameriške izdelave, ki jo je bombnik odvrgel ob koncu druge svetovne vojne. Filmski posnetki in rezultati meritev posameznih delov bombe pa kažejo tudi na to, da ima nameščen kemijski vžigalnik, kar pomeni, da se bomba lahko sproži z zamikom, za razliko od klasičnega vžigalnika, ki bombo sproži ob dotiku tal.

Strokovnjaki za neeksplodirana ubojna sredstva ne dvomijo, da bi se bomba tudi po 70 letih lahko sprožila, saj je bilo v zadnjem desetletju v Evropi več spodletelih poskusov odstranjevanja takšnih bomb, ki so se končali tragično. Na območju okoli potopljene ladje Maona je zato do uničenja prepovedano potapljanje, lovljenje rib in sidranje, poleg tega bo območje pod nadzorom, policija pa bo kaznovala kršitelje prepovedi.

Varnostni ukrep je nujen, ker je bomba visoko občutljiva na zunanje vplive, predvsem na tresljaje in premikanje. Po natančni identifikaciji in stoodstotni potrditvi suma, da je v bombi nameščen kemični vžigalnik, bodo pripadniki Državne enote za varstvo pred neeksplodiranimi ubojnimi sredstvi bombo uničili na kraju najdbe na način, ki bo kar se da zmanjšal negativne vplive uničenja na okolje.

Strokovnjaki sicer vedo za skupno 11 min, ki se nahajajo v slovenskem morju. Večino so minuli konec tedna premestili na varno na odlagališče na globini med 19 in 21 metrov, ki je daleč od plovnih poti večjih ladij.