Navdih v Grassu so iskali tudi številni umetniki, med drugim nemški pisatelj Patrick Süskind, ki je v to mestece postavil dobršen del svojega znamenitega romana Parfum. Precej nemškega pridiha je bilo v Grassu tudi v zadnjih treh tednih, saj so se skozenj peljali najnovejši primerki iz Volkswagnove tovarne, ki bodo skušali evropske ceste odišaviti pod imenom golf sportsvan. Gre za povsem nov model, ki je naslednik golfa plusa, razvojniki pa so prepričani, da so spojili aromo, ki se bo na asfaltnih površinah obdržala še vrsto let. Razlogov za svoj optimizem imajo več. V prvi vrsti zaradi odličnih voznih lastnosti, ki močno spominjajo na osnovnega golfa, le da ima sportsvan malce višje težišče. To ni čudno, saj je sportsvan višji, daljši in prostornejši, kar v praksi pomeni, da je avtomobil dolg 4,34 metra, visok 1,58 metra, medosna razdalja pa znaša 2,68 metra. Mere so rahlo krajše kot pri drugih družinskih enoprostorcih, a kljub temu prtljažnik sprejme od 500 do 1520 litrov prtljage. Kot kralji se počutijo tudi vsi potniki, še posebno voznik, ki ima zaradi višje lege kot pri golfu boljši pregled nad dogajanjem, sedeža pa sploh ni treba potisniti povsem do konca nazaj, čeprav ima voznik več kot dva metra. Sporstvan ima tudi prilagodljivo drugo vrsto, ki se vzdolžno pomika za 18 centimetrov. Klop je deljiva v razmerju 60 – 40, naslonjala pa v razmerju 40 – 20 – 40.

Toda pri volkswagnu niso spreminjali samo imena in karakteristik avtomobila, ampak tudi motorno povorko, v kateri so za slovenski trg trije bencinski agregati (81 kW/110 KM, 92 kW/125 KM, 110 kW/150 KM) in dva dizelska (81 kW/110 KM, 110 kW/150 KM). Pri Volkswagnu trdijo, da je glavni razlog motorne prenove v izboljšanih okoljskih dosežkih, pri čemer naj bi šibkejši dizelski motor pokuril zgolj 3,9 litra na sto prevoženih kilometrov, medtem ko bo realnost na cesti zagotovo pokazala okoli pet litrov. Ob predstavitvi novega modela je jasno potrebno izpostaviti tudi novo obliko, ki je pri sporstvanu tipično golfovska – klasična in malce zadržana, s čimer obljublja dolgoletno obstojnost. Med pohvale vrednimi novostmi je še razširitev varnostnih sistemov, med katerimi sta tudi senzor za mrtvi kot pri menjavi voznih pasov in senzor za mrtvi kot pri vzvratni vožnji, denimo zunaj parkirnega prostora, ko voznik nima pregleda nad dogajanjem pri zadnjem koncu avtomobila.

Vstopni model, ki je najšibkejši bencinar z opremo trendline, bo pri slovenskih trgovcih stal 18.099 evrov, vrh ponudbe pa je najmočnejši dizel z opremo highline, ki stane 25.264 evrov. Oba zneska sta pravi drobiž za marsikaterega razsipneža v Saint-Tropezu, kjer se je končala mednarodna predstavitev, a pravo bogastvo ni vedno samo v denarju. Marsikaj odtehta tudi spoznanje, da je Piran zagotovo lepši kot Saint-Tropez, le bistveno cenejši je. S tem pa tudi manj privlačen za petičneže.

Več fotografij na www.dnevnik.si