Skupina Pivovarna Laško je v letu 2013 ustvarila 10,53 milijona evrov dobička iz poslovanja, kar je pol manj kot v letu poprej. Normalizirani dobiček iz poslovanja, povečan oz. zmanjšan za vpliv enkratnih poslovnih dogodkov, pa je bil od lanskega manjši le za milijon evrov in je znašal 28,1 milijona evrov.

Skupina je lani prodala 3,9 hektolitra pijač, od tega 34,6 odstotka na tujih trgih.

Zaostrovanje razmer

"Gospodarske razmere predvsem na domačem trgu, deloma pa tudi na najpomembnejših trgih v regiji, so se tudi v letu 2013 zaostrovale," je rezultate komentiral predsednik uprave Pivovarne Laško Dušan Zorko.

Gospodarska kriza je še dodatno oklestila porabo izdelkov široke potrošnje, predvsem pa pijač. V Sloveniji so bile tržne razmere še zahtevnejše zaradi dviga DDV in trošarin in bistvenega znižanja kupne moči prebivalstva. Gospodarske razmere za vse svetovne proizvajalce osvežilnih pijač in piv je v prvem delu leta 2013 zaostrila tudi dolga in hladna zima, so poudarili v pivovarni.

Pivovarna Laško dosegla dogovor z bankami upnicami

"Poslovanje skupine Laško še vedno bremeni visoka zadolženost, ki je nastala kot posledica napačnih odločitev bivše uprave v preteklosti," nadaljuje Zorko. Predsednik uprave je spomnil na začete postopke odprodaje poslovnih deležev v družbah Radenska, Delo in Birra Peja.

"Postopki potekajo v skladu z vnaprej določeno časovnico in pričakujemo, da bodo zaključeni v letu 2014," je pojasnil. V teku je tudi prodajni postopek za družbo Večer, skupina Laško je tudi članica konzorcija prodajalcev večinskega deleža Mercatorja.

"Z uspešnim zaključkom postopkov odprodaje premoženja, ki so v teku, in dokapitalizacijo Pivovarne Laško se bo skupina Laško v relativno kratkem času razdolžila do vzdržne ravni, ki bo obvladljiva ter omogočala nadaljnji razvoj," poudarja Zorko. Skupina je z bankami upnicami prav danes podpisala dogovor o reprogramiranju kreditov do leta 2016.

Družba Pivovarna Laško je medtem lani povečala prihodke od prodaje za 1,3 odstotka na 90,2 milijona evrov, razkriva poslovno poročilo. Dobiček iz poslovanja je znašal slabe tri milijone evrov, pod črto pa je družba beležila čisto izgubo v višini 27,9 milijona evrov.

Ohraniti tržne deleže

Cilj Laščanov za leto 2014 je kljub trendu padanja porabe pijač ohraniti tržne deleže na slovenskem trgu, na tujih trgih pa doseči še intenzivnejšo rast prodaje in utrjevanje pozicij nosilnih lastnih blagovnih znamk. Skupina Laško v letu 2014 načrtuje prodajo štirih milijonov hektolitrov piva, brezalkoholnih pijač in vod, od tega 62,5 odstotka na slovenskem trgu, ostalo pa na trgih zunaj Slovenije.

Skupina ob 270,3 milijona evrov načrtovanih čistih prihodkih od prodaje načrtuje 23,8 milijona evrov dobička iz poslovanja. Zaradi visoke zadolženosti skupine so med prioritetnimi cilji zaključek prodajnega postopka delnic družbe Mercator, aktivno trženje ostalih finančnih naložb in ostalega poslovno nepotrebnega premoženja, dogovor o dolgoročnem reprogramu posojil ter razdolžitev skupine delno iz prejetih kupnin, delno pa iz denarnega toka osnovne dejavnosti.

Družba Pivovarna Laško pa za leto 2014 napoveduje rast prodaje piva in ostalih pijač za 4,8 odstotka. Vso rast prodaje načrtuje na tujih trgih. Ob tem nameravajo vknjižiti 90,3 milijona evrov prihodkov od prodaje.