Z njim smo se pogovarjali o mednarodni paleti razstavljavcev, pričakovanem številu obiskovalcev, o oblikovalskih in drugih nagradah, ki jih bodo podelili na sejmu, in o strokovnih posvetih na temo prihodnosti gozdno-lesarske industrije pri nas.

stane_kavcic.jpg

Gospod Kavčič, koliko razstavljavcev bo svoje programe razstavilo na letošnjem pohištvenem sejmu Ambient 2011?

Letos imamo 196 neposrednih razstavljavcev, poleg tega pa še 101 podjetje, ki bo na sejmu zastopano posredno. Neposredni razstavljavci prihajajo iz petih držav. Slovenijo bo na letošnjem sejmu predstavljalo 184 neposrednih razstavljavcev, iz Italije jih prihaja 5, iz Avstrije in Hrvaške po 3, eden pa prihaja iz Belgije. Držav, iz katerih prihajajo posredno zastopana podjetja, je 19, med njimi jih je največ iz Nemčije (32), Italije (14) in Avstrije (12). Sicer pa na sejmu zastopana podjetja prihajajo še iz Češke, Finske, Francije, Japonske, ZDA in Kanade ter iz Madžarske, Poljske, Nizozemske, Španije, Švice in Velike Britanije. Tudi razstavljavec iz Kitajske je med njimi.

Kako bodo posamezni razstavljavci razporejeni po halah razstavnega prostora na Gospodarskem razstavišču letos?

Ljubljanski pohištveni sejem bo potekal na 9200 neto kvadratnih metrih površine oziroma na 25.300 bruto kvadratnih metrih razstavne površine v vseh razpoložljivih dvoranah ter na zunanjih razstavnih površinah. V dvorani A bodo razstavljala velika slovenska pohištvena podjetja, tam pa bodo razstavljeni tudi vgradne omare, stoli, kuhinje in ploskovno pohištvo. V dvorani A2 – Kocka bo potekala predstavitev skupine Vila Bravum, poleg tega pa bodo v njej razstavljeni tudi stilno pohištvo in modernejši dizajni. V dvorani B oziroma Marmorni dvorani bodo razstavljene kuhinje, v dvorani C pa sedežne garniture in postelje. V dvorani E – Jurček bodo razstavljeni kamini in lončene peči, v dvorani Oda pa bodo obiskovalcem na ogled vrata, parketi, savne in bazeni ter tudi drugi pohištveni kosi. V dvorani B2 bo razstava Top 10, v pritličju Slovenijalesa, kjer je tudi glavni vhod, bodo v dvorani Sonet razstavljene kopalnice in kopalniška oprema. V dvorani Gazela bodo predstavitve visokošolskih izobraževalnih ustanov in razstava Društva oblikovalcev Slovenije. V kleti dvorane B bo prodajni program, kjer bodo na voljo gospodinjski pripomočki, talne obloge, svojo ponudbo pa bodo predstavljale tudi založbe, zavarovalnice in podobno.

Koliko obiskovalcev pričakujete letos?

Več kot 40.000.

Na Ambientu vsako leto poteka tudi pestra obsejemska dejavnost. Kaj se bo v tem sklopu dogajalo letos?

Najprej so tu seveda sejemske nagrade. To je na primer nagrada top 10 za izdelke in sistemske rešitve, ki najbolje združujejo funkcionalnost s tehnološko oziroma likovno kakovostjo. Med nagrajenci, ki jih izbere mednarodna strokovna šestčlanska komisija s predsednikom, se potem izbere še najboljši izdelek oziroma rešitev, to pa je nagrada the top of the top. Poleg tega na sejmu podelimo tri nagrade za najlepši razstavni prostor. Nagrajence v tej kategoriji na podlagi izvirnosti, oblikovne dovršenosti in estetskega vidika izbere tričlanska komisija. Poleg tega na sejmu poteka tudi natečaj Arhitekturni dialog, na katerem s svojimi projekti sodeluje šestindvajset študentov, med katerimi žirija izbere najboljšega. Poleg tega bodo na sejmu podeljene še druge nagrade, med njimi tudi tiste za obiskovalce.

Na letošnjem Ambientu bo potekalo nekaj strokovnih posvetov, predavanj in okroglih miz na temo razvoja lesarske industrije pri nas…

Tako je. Regionalna razvojna agencija ljubljanske urbane regije v sodelovanju s finskim veleposlaništvom organizira dva strokovna posveta. Na prvem bo eden vodilnih finskih strokovnjakov s tega področja predstavil svoj pogled na možnosti prestrukturiranja slovenske lesne industrije. Na drugem posvetu bo govor o tem, kako s povezavo med oblikovalci in proizvodnimi podjetji spodbuditi večjo konkurenčnost slovenskih izdelkov v lesnopredelovalni panogi. Poleg tega bo v organizaciji Združenja za lesnopredelovalno industrijo Oddelka za gozdarstvo na Univerzi v Ljubljani, Lesarskega grozda in DIT Lesarstva Ljubljana potekal tudi strokovni posvet pod naslovom Razvojni dan gozdno-lesnega sektorja.

Po čem se letošnji Ambient razlikuje od prejšnjih?

Mislim, da so razstavljavci letos zelo polepšali svoje razstavne prostore, ne le eksponate. Rekel bi, da nam je uspelo določene sklope izdelkov še bolje umestiti v posamezne dvorane in s tem so razstavni programski sklopi še bolj pregledni in izčiščeni. Glede strukture obiskovalcev smo bili že lani pozitivno presenečeni. Dejstvo je, da poleg zelo zaželenih domačih obiskovalcev pohištveni sejem Ambient vsako leto obišče tudi vse več tujih obiskovalcev. Gre tako za goste iz Avstrije, Italije in Hrvaške kot tudi tiste iz bolj oddaljenih dežel, recimo iz ZDA in celo iz Japonske. Sejem Ambient v tej ožji regiji – tako po kakovosti kot po velikosti – s tem zagotovo ostaja najbolj prepoznaven.