Zavod Bufeto že šesto leto pripravlja mednarodni gledališko-klovnovski festival Klovnbuf. Danes se bo začel drugi del letošnjega festivala, ki bo trajal do nedelje, v tem času pa bo pod skupnim naslovom Kam greš? na ogled enajst predstav umetnikov iz Italije, Estonije, ZDA, Hrvaške in Slovenije.

Zavod Bufeto je edina profesionalna ustanova pri nas, ki goji in razvija klovnovsko gledališče – torej sintezo klovnade, cirkusa in gledališča, s tem pa, kot pravijo, rahljajo tako okvire klasičnega dramskega gledališča kot tipičnega cirkuškega šova. V jesenskem delu Klovnbufa bodo po besedah soustanoviteljice zavoda Natalije Sultanove poskušali predstaviti razvoj in razcvet, ki ga doživlja sodobno klovnovsko gledališče: »Prikazati želimo, kolikor je pač v naši moči, kam gre gledališče klovnade danes.« Novost letošnje izdaje je delna programska preusmeritev na področje sodobnega cirkusa in v predstave, ki gledalca ne poskušajo le zabavati, ampak z dramsko zaokroženimi vsebinami tudi globlje nagovoriti.

»Vsaka predstava je drugačna in posebna, vsekakor pa so vse zanimive in kakovostne,« zatrjuje Brigita Dane iz Zavoda Bufeto. Med njimi bodo Slavček hrvaškega Triko cirkus teatra, ki jo bodo odigrali nocoj v Slovenskem mladinskem gledališču (SMG), Luna na cesti, ki je nastala v koprodukciji Zavoda Bufeto in SMG, Karneval estonskega Theatre korolevski giraf, Vrrroum! in Kabaret ameriške klovnese Laure Herts in druge, sicer pa bodo v tem tednu s sklopom, poimenovanim Klovnbufove vesele ulice, poskrbeli tudi za vsakodnevno klovnsko pojavljanje na ulicah Ljubljane; na prostem, natančneje na Novem trgu, bodo v okviru festivalske enote Klovnbufovo mesto smeha uprizorjene še nekatere predstave. Zadnji dan festivalskega dogajanja bodo pripravili tudi triurno delavnico z naslovom Nekaj trikov in vaj z vidika klovna pod mentorstvom Yvesa Sheriffa, specialista za fizično igro in klovnado ter glavnega selektorja znamenite zasedbe Cirque du Soleil. »Moram reči, da podpora Cirque du Soleil ni neposredno naša zasluga. Sami so nas našli in stopili z nami v stik; očitno so videli, da delamo nekaj zanimivega in dragocenega,« pristavlja Sultanova.

»Še vedno je problem slovenska percepcija, da so klovni samo za otroke,« dodaja Brigita Dane, a kot pravi, so si skozi leta uspeli pridobiti stalno občinstvo vseh starosti, ki ve, kaj vse Klovnbuf ponuja. »Ko ljudje enkrat vidijo naše predstave, so vsi prijetno presenečeni. In tisto, kar jih prepriča, je predvsem kakovost.«