Bistvo hitrejšega dostopa gasilcev je v izvajanju tehničnega reševanja ljudi, gašenje pa je zadnje.

Tisti torek, ko je bila pri nas kraljica, ji je ceste pred drugimi udeleženci v prometu čistilo več kot 50 policistov na motorjih. Zvečer sta se v drevo zaletela 19- in 16-letnik. Dekleta na zadnjih sedežih so vozilo zapustila, mlada človeka pa sta v vozilu zaradi ognja umrla.

Dve leti pred tem so tako na ministrstvu za obrambo kot na Darsu natančno vedeli, kaj je mogoče narediti. Najprej je nasprotoval vrh uprave za zaščito in reševanje, torej leto in pol, nato vrh gasilcev. Vmes so motorje uvedli – Grki.

Trenutno to blokira ministrstvo za zdravje, ker noče odgovoriti, ali hitrejši dostop gasilcev zmanjša stroške zdravstva. Pripravljeni so tako del denarja in oprema kot poklicna gasilska brigada.

Minister za obrambo, v katerega resor sodi tudi reševanje, se žal nima časa ukvarjati s takšnimi malenkostmi.

Ni se niti njegov predhodnik, je pa izjemno kulturno inteligenco pokazala edina ministrica za obrambo. Pri njej je od prošnje za reševanje tega zapleta do sestanka minilo štirinajst dni. Žal pa je bil njen mandat prekratek.

Živimo v državi, ki se posipa s pepelom, kako smo pametni, pridni in ne vem kakšni še. Četrtina ljudi živi pod pragom revščine, več kot 115.000 je uradno brezposelnih, ob tem da na področju uporabe motorjev za gasilce uvajamo novosti, ki jih ne uporablja nihče na svetu in bi lahko omogočale tudi produkcijo.

Doseči želim uporabo dveh ali treh motorjev, ki jih bodo uporabljali trije različni gasilci in ki bodo namenjeni temu, da se ljudi hitreje rešuje iz vode, gorečih objektov, gorečih vozil, zmečkanih vozil in še v vseh drugih primerih, kjer se angažira gasilce. Tudi v predorih.

Z motornim kolesom pridem v predor, če se kdo umakne ali ne, če je kolona, tudi če sta tovornjaka vzporedno. Brez težav. Pri tovrstnih reševanjih ni še nihče od odgovornih ugotovil, kar vedo reševalci na motorjih trinajst let in kar sem vedel precej več kot tistih devet let, kolikor so na ministrstvu za zdravje preprečevali uporabo motorjev za reševalce. Od kombiniranih vozil, kar so reševalna vozila, je motorno kolo povprečno polovico hitrejše. Večja ko je gneča, večje so razlike.

Ne drži, da imamo v Sloveniji neučinkovito državno upravo. Ona učinkovito ruši prav vse, kar se predlaga.

Motorje za reševalce je devet let, motorje za gasilce sedem, enako inovacije za železnice, ki zmanjšajo tako število nesreč kot število uspelih poskusov samomora. Rušijo zmanjšanje stroškov proizvodnje hrane, stroškov zemeljskih gradbenih del ali transporta tovornih vozil po avtocestah. Konkurenčnost države je eden od kazalcev.

Zadeve imajo tako politično kot pravno konotacijo. Nič, kar sem zapisal, do sedaj še ni bilo spoznano kot nevestno, nestrokovno delo v službi, ki ima za posledice materialno škodo, večje stroške zdravstva ali pa človeška življenja.

V veterini ima takšen pojav oznako kohabitacija lenivcev.

In spet bom končal pismo s povsem enakim zaključkom kot pri velikem delu drugih zadev, ki so neurejene. Doktrina groba je tisti pojem, ki bo omogočil logični razvoj. Ko bo naenkrat dovolj mrtvih v ognju, bo res že skrajni čas, da se birokrati premaknejo. Tistih osem na Dolenjskem pred petimi leti je očitno premalo. Ali pa ljudje, ki se vsako leto zadušijo ob požarih z monoksidom, ki se veže 200-krat hitreje na kri kot kisik.

Ampak važno je, da varčujemo. Kot je dejal naš slavni sodržavljan v času socializma: varčevali bomo, pa naj stane, kolikor hoče.

Najboljši sogovornik rezultatov vodenja države zadnjih 20 let je zagotovo prof. Balažic iz sodne medicine. Tam dobijo vse rezultate zaviranja razvoja, ki gredo v večini na sanitarno obdukcijo.

Mitja Vilar, Šmarje - Sap