V hrvaški Istri imajo natančno izdelano gastronomsko strategijo ter – predvsem – načrt za promocijo svojih vin in kulinarike. Zato ne čudi, da odmeven teniški turnir izkoristijo za promocijo svojih kuharjev in vinarjev. Za dolgoletno načrtno delovanje na tem področju, med drugim tudi intenzivno predstavljanje v tujini, ima največ zaslug Denis Ivošević, direktor Turističnega združenja Istre. Zelo dobro je razumel, da lahko le dobro povezani ponudniki z jasnimi cilji prodrejo na domačem in tujih trgih. Hrvaška Istra je v zadnjem desetletju postala prepoznavna gastronomska destinacija, tam je – spet po Ivoševićevi zaslugi – vzklilo jedro hrvaškega dela združenja JRE.

Pri nas je promocija gastronomije preveč razdrobljena, manjka pa nam tudi usklajena skupna strategija. Včasih se mi zdi, da nekatere ustanove porabijo več energije za lastno samoohranjanje kot pa za promocijo in rast turizma. Zaradi tega smo manj močni in učinkoviti pri opozarjanju nase.

Zdaj, ko se je močno razrahljala meja s Hrvaško, si obetam in se veselim še bolj tesnega sodelovanja z našimi prijatelji. Tako in tako pa naša skupna domovina, republika okusov, ne pozna meja.