Ekipa mladih podjetnikov se je odločila spodbuditi mlade k razmišljanju o podjetniški poti in jim pri tem pomagati pri razvijanju njihovih idej. Ustanovili so Ustvarjalnik, podjetniški inkubator, namenjen ekipam in ne podjetjem, njegov glavni cilj pa je motivirati čimveč mladih, da si bodo upali stopiti na podjetniško pot.

Prijave za vstop v pospeševalnik so že odprte, vanj pa se lahko do 20. februarja prijavijo tisti, ki so pripravljeni štiri mesece najprej vsrkavati znanje, nato pa trdo delati, pravi ekipa Ustvarjalnika, ki jo vodi mladi podjetnik Matija Goljar. Mlade poleg štirih mesecev trdega dela v mentorskem ciklu, ki bo trajal od marca do junija, čaka še opremljena pisarna in 24 ur na dan dostop do podjetniških mentorjev, ki bodo pomagali uresničiti podjetniške zamisli. Mentorji bodo poleg Goljarja še karierni svetovalec Gorazd Prah, mladi podjetnik Andraž Gavez in mladi programer Luka Domitrovič.

Izobraževanje in trdo delo

Za vse izbrane ekipe bodo najprej organizirali spoznavno-motivacijski vikend, na katerem bodo poskrbeli, da se bodo mladi med seboj dobro spoznali, mentorji jim bodo predstavili program in filozofijo delovanja pospeševalnika, skupaj pa bodo načeli tudi debato o skupnih pričakovanjih.

Sledili bodo štirje meseci dela. V tem času bo mentorska ekipa kadarkoli na voljo za odgovore na vprašanja in nasvete, enkrat tedensko pa se bodo vsi skupaj dobili na neformalnem srečanju, na katerem se bodo pogovorili o napredku v preteklem tednu in si zastavili cilje za naprej. »Na srečanjih se nam bodo pogosto pridružili strokovnjaki z različnih področij, ki bodo ekipam predstavili svoje zgodbe,« obljubljajo mentorji.

Del mentorskega cikla pa bo tudi intenzivni tečaj podjetništva, ki bo nekajkrat tedensko v popoldanskem času potekal v prostorih Ustvarjalnika. Na tečaju se bodo vključene ekipe spoznale s sodobno podjetniško teorijo in delale na razvoju svojih poslovnih zamisli.

Cikel se bo, kot se za pospeševalnik podjetniških idej spodobi, zaključil s predstavitvijo vključenih ekip pred širšo javnostjo, torej investitorji, podjetniki, gospodarstveniki in novinarji. Ekipe bodo tako dobile priložnost navezati nove kontakte in morebiti pridobiti investicijo za nadaljnjo rast. »Naredili bomo vse, da se jim bodo ekipe predstavile v najboljši luči. Končna odločitev o investiciji pa bo rokah investitorjev,« na vprašanje, ali lahko tako mlade ekipe pričakujejo tudi kakšno investicijo, odgovarja Goljar.

Od podjetniških krožkov do pospeševalnika idej

Ustvarjalnik sicer izhaja iz podjetniških krožkov, ki jih Goljar v sodelovanju z drugimi mentorji že izvaja na petih srednjih šolah, na Srednji ekonomski šoli Ljubljana, v Šolskem centru Velenje, na gimnazijah Novo mesto in Kočevje ter v dvojezični trgovski akademiji v Celovcu.

»Vzpodbujanje podjetništva se mora začeti že v mladih letih in v okviru rednega šolskega sistema. Če želimo, da bo naslednja generacija sposobna podjetniške misli in ustvarjanja novih rešitev, jo moramo za to vzgojiti,« je prepričan Goljar, ki opozarja, da se veliko premalo pozornosti posveča promociji podjetne misli in prenašanju podjetniških znanj. S poslom se tako po njegovih opažanjih v mladih letih soočajo samo otroci iz podjetniških družin. »To želimo spremeniti z izvajanjem podjetniških delavnic na srednjih šolah,« je odločen.

In ker so prepričani, da se podjetništva ne da naučiti v razredu, so krožki usmerjeni izključno v prakso. »Skozi poslovne simulacije spoznavamo delovanje podjetja, kreativnosti se učimo z uporabo metod dizajnerskega načina razmišljanja, svoje poslovne ideje pa udejanjamo v resničnem življenju. Namesto pisanja poslovnih načrtov raje izdelujemo prototipe in jih predstavljamo potencialnim kupcem, partnerjem in strokovnjakom. Cilj vsakega krožka je, da ob njegovem zaslužku s svojo idejo prodremo na trg in tudi zaslužimo. Samo na tak način se lahko zares seznanimo s podjetništvom,« pojasnjuje Goljar.