Ponedeljek, 10. septembra: Čaka me še veliko izzivov

Že pred časom sem se od svojega salona distancirala tako, da v vsakodnevno operativo nisem več vpletena. Daliborka vodi moj salon tako dobro, da ji povsem zaupam. Kot podjetnica sem postala razpoznavna ravno po lepotnih storitvah. Ni mi žal, da so me vode odpeljale v drugo smer, saj se mi zdi, da sem na področju lepotnega posla dosegla vrh. Ne vem več, kaj bi še lahko našla kot izziv. Frizirali smo se že holivudske zvezde, najuspešnejše politike, igralke.... Uporabljali smo vse materiale v vseh oblikah, od kaviarja do zlata in pobrali tiste nagrade, za katere se nam je bilo vredno boriti. Sedaj me vse to čaka še na drugih področjih.

Torek, 11. septembra: Tudi pogorišče starega podjetja ima potencial

Pisarne našega podjetja Adcor so v 13. nadstropju Kristalne palače. V 9. pa je oglaševalska agencija. Včasih že ob vhodu v dvigalo vem, kdo bo izstopil v 9., ker so drugače oblečeni, bolj vedri, mnogo bolj kreativni kot ljudje, ki izstopijo v nadstropju, ki je zasedeno s pravniki. Zanimivo, kako nekateri še vedno pozabljajo, da je osebni stil njihova osebna izkaznica...//...

Zaradi neučinkovitosti pri nekem projektu sem danes popoldan odstopila. Težko gledam lenobo, površnost in težko delam brez rezultatov. Zame taki projekti niso primerni, zato sem sestanek predčasno zaključila, ponudila odstop in se odpravila v telovadnico. Po 13 letih kariere namreč ugotavljam, da sem stara 32 let in da raje posvetim sebi urico kvalitetnega časa, kot pa se razdajam na projektih, ki jim je najbrž namenjeno, da ne bodo uspeli. Ali ne bodo uspeli zaradi nesposobnih ljudi, spremenjenih razmer na trgu, ali slabe ideje, katere realizacija ne more rešiti bistva projekta.

Sreda, 12. septembra: Dvoličnost in korupcija

Ko sem se ukvarjala samo z lepotnimi storitvami, je moje živce načenjalo dejstvo, da moji sosedje plačajo 8,5 odstotka davka na frizerske storitve, mi smo jih vsa leta 20 odstotkov. Ta dežela, ki jo ljubim z vsem srcem, v meni počasi dobiva odpor, ker jo vodijo ljudje, ki so nepravični ali pa vsaj strašno nerodni. Minister Radovan Žerjav je ob odprtju 45. obrtnega sejma v Celju izpostavil, da so trenutne gospodarsko-finančne okoliščine tako v Sloveniji kot v mednarodnem okolju veliko bolj resne kot katerokoli leto prej. Zato moramo kar najhitreje ustvariti bolj prijazno poslovno okolje ter razbremeniti gospodarstvo, da bo lažje poslovalo. Po oceni Žerjava je kriza pokazala ključne šibke točke slovenskega modela razvoja, kot so na primer nefleksibilen trg dela, težave bančnega sistema in ne dovolj konkurenčno poslovno okolje...//... Kot podjetnica pogrešam stabilno politično in gospodarsko okolje. Motita me dvoličnost in korupcija. S katerimkoli tujcem, ki dela pri nas v Sloveniji, boste govorili, bo vedel povedati, da smo zelo koruptiven narod. To me ne čudi ... ne vem pa, kam nas bo to pripeljalo.

Četrtek, 13. septembra: Iz krize s sodelovanjem

Dopoldne sem bila na sedežu podjetja, ki ima zastopstvo za prestižni nakit. Vprašanje dopoldneva je bilo, kako to prodati? Biti podjetnik res ni lahko. Vedno se je lažje vključiti v večji sistem, kot pa obdržati oziroma zgraditi lasten manjši sistem. Tak podjetnik mora namreč obvladati prodajo, marketing, računovodstvo, nabavo, dobavo, carinske in uvozne dajatve... Sistem prodaje je potrebno prilagoditi do te meje, da na čim cenejši način pridobi na razpoznavnosti. Marsikaj je mogoče narediti, če se hoče.

Zdi se mi, da nam je krepko zmanjkalo volje do reševanja teh problemov, ki nastajajo z gospodarsko krizo. Ta kriza ni ne prva in ne zadnja, nekaterih ni prizadela niti malo. Upam, da ne bo prepozno, ko nam bo postalo kristalno jasno, da moramo stopiti skupaj in si pomagati.

Petek, 14. septembra: Vedno je pravi čas za spremembe!

Izkušnje so me naučile, da vsakomur, ki želi sodelovati z menoj, povem, da naj idejo zapiše, opredeli in definira potek do njene uresničitve. Zato se predčasno zaključi 90 odstotkov projektov, ki bi lahko bili uspešni, ker ljudje večinoma niso sposobni razdelati svoje ideje, napisati poslovnega načrta, opredeliti svojih nalog in odgovornosti ter podobno. Žalostno, kajne? Za take in vse, ki imajo izgovore, sva z mag. Lenjo Faraguna Papp pripravili predavanje World Changers in še eno, ki je primernejše za ženske, z naslovom How to change your life in 4 minutes. Mnogo dobrega poveva, mnogo lepega jim prebereva in argumentirava, zakaj imava prav in zakaj je zdaj čas za spremembe.

Sobota, 15. septembra: Med reči in narediti je vmes ocean

S prijateljem Matejem sva odlično speljala najin prvi duatlon. Osem kilometrov teka in dvajset kolesarjenja je kar velik zalogaj za neprespano in utrujeno žensko. Sama sebi sem se zdela smešna, ko sem razmišljala, ali ta čip, ki ga imam na nogi, dejansko zabeleži, koliko sem prekolesarila in koliko pretekla. ...//...Res je, da je bil duatlon zame osebno težak. Nagrada je bila odlično kosilo, lepa podelitev in kopanje v termah. No, največja nagrada je bila balon z napisom CILJ. Kako sem ga bila vesela!

Zvečer sem si vzela še čas za branje. Čimprej bi rada prebrala e-knjigo Milana Krajnca, ki jo je naslovil Med Reči in Narediti je Ocean. Res je!

Nedelja, 16. septembra: Dobrodošli v moj svet

Naš direktor Projektne pisarne d.o.o. dela tudi na nedeljo. Smo že dobili točke dnevnega reda za sredin kolegij. To mi je všeč. Za zgraditi nekaj velikega so potrebni veliki koraki. Lastniki podjetij se žal premalokrat zavedajo, kako pomembno je imeti prave, učinkovite, samoiniciativne ljudi na položajih, ki gradijo znamko in jo pozicionirajo.

Moje delo v Projektni pisarni zajema predvsem zagotavljanje fokusa prodaje in distribucije za blagovno skupino (blagovno znamko) s ciljem povečanja prodaje na zadanem tržišču. Prevzemam organiziranje, nadziranje, usklajevanje in vodenje realizacije marketinške strategije in ciljev za blagovno skupino. Izdelujem letni marketinški plan blagovne skupine, spremljam in analiziram konkurenco, tržišča ter pozicije blagovne skupine na trgu ter pripravljam predloge akcij in projektov za izboljšanje prepoznavnosti in prodaje blagovne znamke.

Razmišljam, da bi mojo storitveno znamko CAT (www.cat.si) vsaj delno prodala, saj bi s tem pridobila nov svež veter in zagnanost. Ta odločitev bo padla do konca septembra.